Učenička percepcija rodnih stereotipa (CROSBI ID 426253)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Dunda, Marija
Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Učenička percepcija rodnih stereotipa
Razvoj rodnih stereotipa veoma je bitan za pojedinca, ali i društvo jer oni odražavaju odnose između žena i muškaraca u društvu. Dječja percepcija rodnih stereotipa ovisi o mnogim činiteljima, a neki od njih su roditelji, učitelji, njihovi vršnjaci, mediji i društvo u kojem žive. Namjera ovog rada je istražiti postoji li razlika između dječaka i djevojčica u izraženosti rodnih stereotipa, te postoji li sklonost ka izboru rodno tipičnih slobodnih aktivnosti i rodno tipičnih zanimanja. Istraživanje je pokazalo da ispitani učenici imaju različite stavove o rodnim ulogama. Kao što je i očekivano, postoji razlika između dječaka i djevojčica. Rezultati pokazuju kako dječaci postižu u prosjeku veći rezultat na skali rodnih stereotipa što ukazuje na veću izraženost rodnih stereotipa nego kod djevojčica. Nadalje, rezultati su pokazali kako su dječaci skloniji odabiru rodno tipičnih zanimanja nego djevojčice. Čak 91% dječaka (od ukupnog broja dječaka) odabire rodno tipična zanimanja, dok u usporedbi s njima to čini samo 23% djevojčica.
rodni stereotipi, spol, rod, rodna uloga
nije evidentirano
engleski
Pupils’ perception of gender stereotypes
nije evidentirano
gender stereotypes, sex, gender, gender role
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
18.11.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb