Jedrilice i zmajevi (CROSBI ID 17716)

Autorska knjiga | udžbenik | domaća recenzija

Lulić, Zoran Jedrilice i zmajevi. Zagreb: Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2019

Lulić, Zoran

Jedrilice i zmajevi

Sadržaj priručnika prilagođen je ciljanim korisnicima, a to su primarno studenti Studija zrakoplovstva na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu. Namjera autora je pružiti osnovne informacije o tehnologiji izrade, eksploatacije i održavanja zrakoplovnih jedrilica, ovjesnih jedrilica (zmajeva), parajedrilica (paraglidera) i balona te upoznati čitatelje s rekreativnim i sportskim zrakoplovstvom. Nažalost za obuhvatiti preostale grane sportskog i rekreativnog zrakoplovstva kao što je aeromodelarstvo, padobranstvo, motorno letenje, … jednostavno nije bilo mjesta. Sadržaj priručnika podijeljen je u četrnaest poglavlja koja obuhvaćaju povijesni pregled razvoja zrakoplovstva s posebnim osvrtom na osobe koje se obilježile razvoj zrakoplovstva na području Hrvatske. Kao vječna težnja u posebnom poglavlju obrađen je let na ljudski pogon, a nakon njega u osnovnim crtama mehanika slobodnoga leta. Obzirom na iznimno široku paletu materijala koji se koriste u zrakoplovstvu opisani su najčešće korišteni materijali za izradu jedrilica, a u narednim poglavljima elementi konstrukcije jedrilica kao i instrumenti jedrilica i zmajeva. S ciljem približavanja jednog od vrlo značajnih segmenata uporabe jedrilica i zmajeva opisani su sustavi natjecanja kako jedriličara tako i zmajara. Obzirom da se natjecanja odvijaju na različitim mjestima te da je jedrilice potrebno dopremiti do letjelišta kao posebno poglavlje obrađena je tema prijevoz jedrilica cestovnim prikolicama. Za bilo kakvu zrakoplovnu aktivnost nužno je poznavanje elementarne meteorologije, pa je jedno poglavlje posvećeno meteorološkim pojmovima. Razvoj sportskog i rekreativnog zrakoplovstva zadnjih tridesetak godina obilježila je ekspanzija ovjesnog jedriličarstva (zmajarstvom) koje je prošireno još dostupnijim parajedriličarstvom (paragliderima) i balonstvom, a tako i samogradnjom pa je svakoj od tih grana posvećeno odgovarajuće poglavlje.

jedrilice, zmajevi, paragliding, ovjesno jedriličarstvo, zrakoplov, materijali za izradu jedrilica

Gliders and Hang Gliders

gliders, hang gliders, paragliding, materials for gliders/sailplanes, aircraft