Odnos problematičnog igranja videoigrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta kod adolescenata (CROSBI ID 426276)

Barunović, Gabrijel Odnos problematičnog igranja videoigrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta kod adolescenata / Šincek, Daniela (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2018

Barunović, Gabrijel

Šincek, Daniela

Odnos problematičnog igranja videoigrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta kod adolescenata

Igranje videoigrica ili računalnih igrica postalo je među djecom i adolescentima, posebno muškog spola, čest način provođenja slobodnog vremena. Igranje igrica može imati razne pozitivne učinke, kao uostalom i negativne učinke. Dinamika i intenzitet igranja videoigrica mogu biti takvi da ono preraste u problematično igranje videoigrica koje sa sobom donosi čitav niz negativnih posljedica. Stoga ne čudi da su problematično igranje igrica, vršnjačko nasilje i nasilje preko Interneta u posljednje vrijeme predmeti brojnih istraživanja. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati determinante i odnos problematičnog igranja igrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta na adolescentima. U istraživanju je sudjelovalo 357 učenika osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Sudionici su grupno na nastavi ispunjavali Upitnik problematičnog igranja online igrica, Skalu tradicionalnog vršnjačkog nasilja i Upitnik nasilja preko Interneta. Dobiveni rezultati pokazuju da učenici postižu značajno više rezultate u problematičnom igranju igrica od učenica. Postoji statistički značajna razlika između učenika i učenica osnovnih i srednjih škola u tradicionalnom vršnjačkom nasilju, učenici su skloniji ovom tipu nasilja. Učenici postižu značajno više rezultate u nasilju preko Interneta od učenica. Ukupni postotak problematičnih igrača igrica je 11.3%. Postoji statistički značajna mala pozitivna korelacija između problematičnog igranja igrica i tradicionalnog vršnjačkog nasilja, te velika pozitivna korelacija između tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta, kao i nasilja preko Interneta i problematičnog igranja. U radu se raspravlja o mogućim objašnjenjima ovih rezultata.

problematično igranje videoigrica, vršnjačko nasilje, nasilje preko Interneta, učenici

The relationship between problematic gaming, traditional peer violence and violence through the Internet in adolescent population

problematic gaming, peer violence, cyber violence, students