Odnos percepcije socijalne podrške i nekih aspekata vezanosti za školu (CROSBI ID 426279)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Turalija, Mihaela
Šincek, Daniela
Duvnjak, Ivana
hrvatski
Odnos percepcije socijalne podrške i nekih aspekata vezanosti za školu
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati kako percepcija socijalne podrške iz različitih izvora (obitelji, prijatelja i posebne osobe) doprinosi vezanosti za školu te razlike u vezanosti za školu s obzirom na dob, spol i smjer. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 298 učenika gimnazijskih i strukovnih razreda Srednja škole Valpovo. Korišteni su Sociodemografski upitnik, Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške (Zimet, Dahlem, Zimet i Farley, 1988) i Skala vezanosti za školu (Roviš i Bezinović, 2011). Mlađi učenici, učenici ženskog spola i strukovnih razreda izvještavali su o većoj vezanosti za školu od starijih učenika, učenika muškog spola i gimnazijalaca. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da uz spol, dob i smjer, percipirana socijalna podrška obitelji, prisutnost najboljeg prijatelja u školi i školski uspjeh objašnjavaju ukupno 33% varijance kriterija ukupne vezanosti za školu. Uz prediktore spol, dob i smjer, školski uspjeh, prisutnost najboljeg prijatelja i percipirana socijalna podrška obitelji objašnjavaju 35.4% varijance privrženosti školi. Dob, spol, smjer, školski uspjeh, prisutnost najboljeg prijatelja i percipirana socijalna podrška obitelji ukupno predviđaju 16.1% varijance kriterija predanost izvršavanju školskih obveza.
vezanost za školu, privrženost, predanost, socijalna podrška
nije evidentirano
engleski
Relationship between the perception of social support and some aspects of school bonding
nije evidentirano
school bonding, attachment, commitment, social support
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
24.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijeku