crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 99753

Zbornik radova

Autori: Marjanić, Suzana
Naslov: Krležin "Die Fackel" u Davnim danima: dnevničko pripitomljavanje obzoraštine
( Krleža's "Die Fackel" in Bygone Days: Diarial Taming of the Obzor Jounal Legacy )
Izvornik: Hrvatski slavistički kongres 2, Zbornik radova/ Drugi hrvatski slavistički kongres / Dubravka Sesar, Ivana Vidović Bolt (ur.). - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, Filozofski fakultet , 2001. 211- 218.
Skup: Drugi hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 14. - 18. rujna 1999.
Ključne riječi: Miroslav Krleža; Davni dani; Obzor
( Miroslav Krleža; Bygone Days; Obzor )
Sažetak:
Tehniku glosiranja Obzorovih članaka Krleža je počeo primjenjivati u dnevničko-memoarskim zapisima Davnih dana 1916. godine. Montažom novinskih članaka, citiranih prema načelu aktualiteta ratnoga makrokonteksta i njime inducirane Odisejade hrvatskih ratnika i Penelopijade hrvatskih ratnih udovica, Krleža - poslužimo li se Sloterdijkovim raskrinkavanjima ciničkoga uma - razotkriva informacijski cinizam enciklopedijsko-novinske stranice kao Povijest Ravnodušnosti koja u ciničku jednoličnu liniju panoramski niže epizode (totalitet u epizodama) Smrti i Ljepote. Konceptom montiranja novinskih uljepaka-laži, citata moći na vlasti i vlastitih dnevničko-konfesionalnih zapisa, Krleža ogoljuje mitoideologeme obzoraške (re)konstrukcije povijesnoga konteksta ratne 1916. godine, čime potvrđuje krausovsku spoznaju kako novinska izvješća zvuče kao "najstrašnije i najnevjerojatnije izmišljotine". Poput Krausa Krleža je u Davnim danima - da uporabimo Sloterdijkove termine - razotkrio tetramorfni niz krive svijesti - laž, zabluda, ideologija i sveprisutnost ciničke svijesti koja je pribavila dvorskoga kroničara u formi informacijskoga cinizma. Osim Krležine velike citatne polemike s vlastitom predmetnom schwarz-gelb loyal civilizacijom indiferentnoga ethosa, riječ je i o Krležinoj velikoj citatnoj polemici s umjetnošću ratnih godina u Zagrebu koja prikriva ratni theatrum mundi kulisama komedije, opere i naturalističkoga (vječnog) sukoba spolova. U smislu detekcije Manfreda Jürgensena koja pokazuje da dnevne novine funkcioniraju kao "prividno objektivirani Mi-dnevnik, kao dnevnički izražajni oblik fikcionalnoga kolektivnog identiteta", tehnikom montiranja novinskih izrezaka u dnevničke stranice Krleža je demaskirao utvore obzoraškoga diskurza koji odražava politički i policijski kozmos hrvatskoga Alžira.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 01890103
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4