Život meni na dar (CROSBI ID 1313)

Autorska knjiga | priručnik

Pavleković, Margita Život meni na dar. Osijek: Hrvatska donorska mreža, 2002

Pavleković, Margita

Mihaljević, Miro

Život meni na dar

Osnovni problem u transplantacijskoj medicini jest kako povećati broj darivatelja organa poslije smrti. Iskustva iz naprednijih sredina ukazuju da nije dovoljno donositi pozitivne zakone o transplantaciji. Pokazalo se da je u svakoj zemlji nužno organizirano raditi na osvješćivanju društva u svezi s darivanjem organa i tkiva poslije smrti u svrhu liječenja teško bolesnih osoba. Takav organiziran, dugotrajan i iscrpljujući posao u našoj zemlji započeli su utemeljitelji Hrvatske donorske mreže, 1996. godine. Autorica ove knjižice Margita Pavleković i sama je član Vijeća Hrvatske donorske mreže. Odlučila je crtice iz života uz dijalizu i svoje iskustvo transplantirane osobe ponuditi širokom čitateljstvu. U priču su upleteni stvarni događaji i ljudima nisu izmjenjena imena. Time priča postaje zapis o vremenu. Autorica je sveučilišni profesor. Želja joj je da razgovor o darivanju organa poslije smrti kao važna tema zdravstvenog odgoja mladih uđe u programske sadržaje nastave u osnovnoj i srednjim školama. Stručno obrazloženi medicinski pojmovi koji su korišteni u priči, kao i popis zakona o transplantaciji u Hrvatskoj doprinose cjelovitijoj edukaciji čitatelja po pitanju darivanja organa poslije smrti. Knjižica je tiskana u 2000 primjeraka i bit će besplatno podijeljena stanovništvu, osnovnim i srednjim školama, te dijalitičkim centrima u Hrvatskoj.

hemodijaliza; transplantacijska medicina; Hrvatska donorska mreža; zdravstveni odgoj

The Gift of Donated Life

hemodialysis; the transplant medicine; Donor Network of Croatia; health education