Book: Obrada jezika i prikaz znanja
Year: 1993
Serie: Radovi Zavoda za informacijske studije
Page range:: 127-133
Keywords: teorija bibliotekarstva, knjiga, bibliotečni diskurs
( theory of librarianship, book, discourse of librarianship )
Abstract:
U radu se polazi od stajališta da je znanstveno-istraživački rad teoretičara bibliotekarstva u 19. stoljeću, posebno onih iz 'njemačkog kruga' bio obilježen dvostrukim aspektom promišljanja bibliotečnih problema: onim teorijskim, koji je vodio u pravcu utvrđivanja sadržaja i granica discipline, i onim pragmatičnim, koji je bio stalno nadahnuće za iznalaženje općih pravila i zakonitosti kojima bi se omogućilo podizanje razine praktičnoga rada u bibliotekama. Autorica smatra da su mogućnost konstituiranja teorije bibliotekarstva i traganje za argumentima koji bi potvrdili hipoteze o njegovoj 'znanstvenosti' bili stalni izazov s jedne te izvor mnogih osporavanja, s druge strane i tada, a i danas. Kako se rasprave o navedenim pitanjima i dalje vode, posljednjih dvadesetak godina čak s pojačanim intenzitetom, u radu se nastoje osvijetliti neka pitanja i pojave za koje autorica drži da neposredno utječu na procese konstituiranja bibliotekarstva kao znanstvene discipline te pridonose argumentaciji njezine teorijsko-metodološke utemeljenosti. Pritom, autorica polazi od gledišta prema kojemu se teorija nekog predmetnog područja tumači kao ukupnost logičkih, međusobno povezanih nomologističkih hipoteza koje valja dokazivati na temelju razumljivih argumenata. Kako je izgradnja teorije neke discipline dinamičan i dijalektički proces unutar kojega se postavljene hipoteze nastoje odbraniti a prihvaćene se teze stalno provjeravaju i revidiraju, u ovome se radu posebna pozornost posvećuje predmetu bibliotečne znanosti: knjizi kao jednom od temeljnih elemenata bibliotečnog diskursa.
Original language: HRV
Category: Znanstveni
Research fields: