crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Home
 About the project
 FAQ
 Contact
4 gif
Browsing
Basic search
Advanced search
Statistical data
Other bibliographies
Similar projects
 Catalogues and databases

Bibliographic record number: 416291

Journal

Authors: Aparac-Jelušić, Tatjana; Budin, Leo; Šimić, Diana; Kučina Softić, Sandra; Markučič, Zlatka
Title: Obrazovanje u informacijskom društvu
Source: Internet 10.0 / Čulina, Ljerka ; Premerl, Petra (ed). - Zagreb : Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet , 2008. (ISBN: 978-953-6802-17-3).
Meeting: CUC - CARNetova korisnička konferencija 2008
Location and date: Rijeka, Hrvatska, 10-12. 11. 2008.
Keywords: informacijsko društvo ; obrazovanje
Abstract:
Suvremeni koncepti obrazovanja teže fleksibilnosti i individualiziranosti, univerzalnosti, kreativnosti, kvaliteti i ekstenzivnosti (cjeloživotnosti). Neprekinuti krug zastarijevanja i ekspanzije informacija zahtijeva od obrazovnih sustava da pojedince pripreme za aktivno, kreativno i informirano uključivanje u suvremene tijekove. Sposobnosti informiranog donošenja odluka, upravljanja informacijama i vlastitim procesom učenja (znati učiti) u takvom okruženju postaju elementarna težnja obrazovnih aktivnosti na svim razinama. Tijekom rasprave, nakon što se svaki sudionik predstavi, očekuje se da se ponude vlastita motrišta na nekoliko pitanja: Višekratno se isticalo da je preobrazbu hrvatskog školstva na svim razinama potrebno temeljiti na osmišljenoj razradi kompetencija koje bi se trebale stjecati tijekom obvezatnog školovanja. • U kojoj se mjeri ostvaruju takva očekivanja, koje su pretpostavke do sada uspješno zadovoljene, koji su izazovi i mogućnosti pred nama. Promjene u akademskome obrazovanju tijekom posljednja dva desetljeća značajno se oslanjaju na koncept samostalnog učenja koje se suprotstavlja dotad prevladavajućem konceptu podučavanja, poglavito kada se radi o srednjoeuropskoj akademskoj tradiciji. • Da li obrazovni planovi i programi u osnovnoškolskom i srednjoškolskom okruženju uspješno odgovaraju na očekivanja akademske zajednice? Osiguravaju li stjecanje ključnih kompetencija, osobito matematičke, digitalne, za kulturni izričaj i za stjecanje znanja? Važnost tehnološke i informacijske infrastrukture za obrazovanje u intelektualnom okruženju koje se odlikuje usmjerenošću na informacijske izvore, privrženost ideji slobodnog pristupa informacijama i razvoju raznolikih kompetencija. • Da li, prema Vašem mišljenju, tehnološka i informacijska infrastruktura prate potrebe obrazovnih ustanova? Iako je informacijsku pismenost potrebno razvijati na svim razinama obrazovanja, posebno je važno da je steknu oni studenti koji se školuju za buduće nastavnike jer će se na taj će način najbolje osigurati prijenos znanja i vještina na buduće generacije učenika. • Da li su studijski programi za obrazovanje budućih nastavnika u skladu s potrebama i očekivanjima temeljenim na strateškim dokumentima Republike Hrvatske, HAZU-u i dr.
Type of meeting: Ostalo
Type of presentation in a journal: Abstract
Type of peer-review: No peer-review
Project / theme: 269-2691220-1018, 022-0222411-2407
Original language: ENG
Category: Ostalo
Research fields:
Information and communication sciences
URL: http://cuc.carnet.hr/cuc2008/
Contrib. to CROSBI by: franjo@unizd.hr (franjo@unizd.hr), 13. Lip. 2009. u 12:21 sati



Print version   za tiskati


upomoc
foot_4