University: Sveučilište J. J. Strosmayera u Osijeku
Location: Osijek
Date: 24.06.
Year: 2011
Page: 153
Mentor: Branka Zovko-Cihlar
Keywords: kompresija, digitalna mirna slika, trokutno kodiranje pomoću binarnog stabla, interpolacija slike, parcijalne diferencijalne jednadžbe, anizotropna difuziju poboljšanja rubova, objektivna i subjektivna kvaliteta
( compression, still digital image, B-tree triangular coding, image interpolation, partial differential equations, edge-enhancing anisotropic diffusion, objective and subjective quality assessment )
Abstract:
Kompresija je važno područje u digitalnoj obradi slike gdje postoje dobro razvijene metode visokih performansi. Međutim, parcijalne diferencijalne jednadžbe nisu se do sada u tom kontekstu značajnije istraživale. U disertaciji se uvodi novi okvir za kompresiju slika koji koristi kvalitete interpolacije vezane uz difuziju poboljšanja rubova. Iako je ova jednadžba anizotropne difuzije s difuzijskim tenzorom izvorno predložena za uklanjanje šuma iz slike, bit će pokazano da ona nadmašuje brojne druge parcijalne diferencijalne jednadžbe kada je potrebno interpolirati vrlo mali broj raspršenih podataka. Kako bi se ovo svojstvo moglo iskoristiti za kompresiju slike, promatrana je adaptivna metoda triangulacije za uklanjanje manje značajnih elemenata slike iz slike. Preostale točke služe kao raspršeni interpolacijski podatci za proces difuzije. Oni se mogu kodirati na kompaktan način koji odražava strukturu binarnog stabla u triangulaciji. Korak kodiranja nadopunjen je brojnim izmjenama i dopunama kao što su adaptacija praga pogrješke, odabir točke na temelju difuzije te posebne strategije kvantizacije. Provedeni eksperimenti ilustriraju korisnost svake od tih modifikacija. Oni pokazuju da za velik stupanj kompresije ovaj novi pristup koji se temelji na parcijalnim diferencijalnim jednadžbama, ne samo da daje puno bolje rezultate od JPEG standarda, koji je u širokoj primjeni, nego čak može nadmašiti kvalitetu visoko optimiziranog JPEG 2000 kodeka.
Original language: HRV
Research fields:
Electrical engineering,Computer science