Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole (CROSBI ID 133859)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Geld, Renata ; Stanojević, Mateusz-Milan Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole // Metodika, 8 (2007), 14; 148-159

Podaci o odgovornosti

Geld, Renata ; Stanojević, Mateusz-Milan

hrvatski

Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole

Cilj je istraživanja bio ustanoviti razlike u uspješnosti vještine čitanja s obzirom na broj školskih sati nastave, ocjenu iz engleskoga, učenje engleskoga izvan škole, učenje drugih stranih jezika i korištenje Interneta. Razumijevanje teksta čitanjem mjereno je u osmom razredu osnovne škole na uzorku od 1254 učenika i u četvrtom razredu srednje škole na uzorku od 656 srednjoškolaca. Istraživanje je pokazalo da veći broj sati učenja engleskoga u školi ima pozitivan utjecaj na rezultate u vještini čitanja kod srednjoškolaca, ali ne i kod osnovnoškolaca. Ocjena iz engleskoga umjereno je povezana s rezultatom na testu čitanja. Učenje engleskoga izvan škole ima pozitivan utjecaj na rezultate u testu čitanja u osnovnim školama, dok taj utjecaj nije zamjetan u srednjim školama. Učenje drugih stranih jezika, a posebice njemačkoga, ima pozitivan utjecaj na vještinu čitanja kod svih ispitanika. Najzad, korištenje Interneta ima pozitivnu povezanost s vještinom čitanja kod učenika osnovne škole.

osnovna škola; razumijevanje teksta čitanjem; srednja škola

Rad je objavljen i na engleskome jeziku u istome broju na str. 160-172.

engleski

Reading comprehension: statistical analysis of test results for primary and secondary schools

nije evidentirano

primary school; reading comprehension; secondary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (14)

2007.

148-159

objavljeno

1332-7879

Povezanost rada

Filologija