Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole (CROSBI ID 133859)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Geld, Renata ; Stanojević, Mateusz-Milan
hrvatski
Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole
Cilj je istraživanja bio ustanoviti razlike u uspješnosti vještine čitanja s obzirom na broj školskih sati nastave, ocjenu iz engleskoga, učenje engleskoga izvan škole, učenje drugih stranih jezika i korištenje Interneta. Razumijevanje teksta čitanjem mjereno je u osmom razredu osnovne škole na uzorku od 1254 učenika i u četvrtom razredu srednje škole na uzorku od 656 srednjoškolaca. Istraživanje je pokazalo da veći broj sati učenja engleskoga u školi ima pozitivan utjecaj na rezultate u vještini čitanja kod srednjoškolaca, ali ne i kod osnovnoškolaca. Ocjena iz engleskoga umjereno je povezana s rezultatom na testu čitanja. Učenje engleskoga izvan škole ima pozitivan utjecaj na rezultate u testu čitanja u osnovnim školama, dok taj utjecaj nije zamjetan u srednjim školama. Učenje drugih stranih jezika, a posebice njemačkoga, ima pozitivan utjecaj na vještinu čitanja kod svih ispitanika. Najzad, korištenje Interneta ima pozitivnu povezanost s vještinom čitanja kod učenika osnovne škole.
osnovna škola; razumijevanje teksta čitanjem; srednja škola
Rad je objavljen i na engleskome jeziku u istome broju na str. 160-172.
engleski
Reading comprehension: statistical analysis of test results for primary and secondary schools
nije evidentirano
primary school; reading comprehension; secondary school
nije evidentirano