crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Home
 About the project
 FAQ
 Contact
4 gif
Browsing
Basic search
Advanced search
Statistical data
Other bibliographies
Similar projects
 Catalogues and databases

Bibliographic record number: 377396

Journal

Authors: Uvanović, Željko
Title: Strah od višestruke nelagode. Krleža kao adaptator "Cvrčka pod vodopadom" (te "Finala") i Mario Fanelli kao redatelj filma "Put u raj"
( Fear of numerous embarrassments. Krleža as adaptator of the novel "The Cricket under a Waterfall" (and of "The Finale") and Mario Fanelli as director of the Film "The Way to Paradise" )
Source: Krležini dani u Osijeku 2007. 100 godina Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku. Povijest, teorija i praksa - hrvatska dramska književnost i kazalište / Hećimović, Branko (ed). - Zagreb, Osijek : HAZU, Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta, Zagreb ; HNK Osijek, Filozofski fakultet u Osijeku , 2008. 324-341 (ISBN: 978-953-154-844-1).
Meeting: Krležini dani u Osijeku 2007. 100. godina Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku / Povijest, teorija i praksa - hrvatska dramska književnost i kazalište
Location and date: Osijek, 11.-14.12.2007.
Keywords: Krleža i filmski medij; novela "Cvrčak pod vodopadom"; fragment "Finale"; film "Put u raj"; neiskorišteni dijelovi scenarija; razlozi nepovoljne recepcije filma
( Krleža and the film medium; novel "The Cricket under a Waterfall"; fragment "The Finale"; film "The Way to Paradise"; unused parts of Krleža's screenplay; reasons of unfavourable reactions to the film )
Abstract:
Iako je ustvrdio da mu je filmska umjetnost bliska još iz vremena vlastitih književnih početaka, Krleža je u radu na scenariju za ekranizaciju vlastite novele demonstrirao da mu je praktični dio filmske umjetnosti bio ili nepoznanicom ili se pak radi o namjernom poigravanju s filmskim medijem koji biva korišten kao audiovizualna epika. Međutim, to s druge strane može biti i signalom djelomične poetološke povezanosti s Tarkovskim i Bergmanom. Razlozi za nelagodu pri recepciji filma Put u raj višestruki su. Krleža je ponajprije jasno i nedvosmisleno demonstrirao svoju nekompetentnost za pisanje filmskih scenarija i svojim ignoriranjem donekle uvrijedio filmsku branšu. To bi bila nelagoda formalno-tehničke i stručne naravi. Sljedeća je nelagoda ideološke naravi: Krleža izmiče okovima komunističke i socijalističke ideologije te progovara, doduše još uvijek ambivalentno i ironično kritički (Krleži je religija nespojiva s ratom i umorstvom!), o drugim ideološkim mogućnostima u dijalogu s kršćanskim predodžbama. Treća je nelagoda povijesno-političke naravi: Krleža doživljava s hrvatskim domobranstvom svojevrsni paralelni 'put u raj', dok su Rusi i Srbi u negativnom svjetlu (mogući uzrok blokade kod distributera » ; Morava-film« ; ). Nadalje, Krleža neugodno progovara o nekim manama u području medicine i politike – te na kraju sve prekriva tabuiziranim, pomalo homoerotskim sitnicama i nelagodom zajedničkog uriniranja! No, da se i uriniranje i pisoar mogu pretvoriti u umjetnost, dokazao je Marcel Duchamp još 1917. svojim izloškom Fountain .
Type of meeting: Predavanje
Type of presentation in a journal: Full-text (1500 words and more)
Type of peer-review: International peer-review
Original language: HRV
Category: Znanstveni
Research fields:
Philology
Full paper text: 377396.Strah_od_viestruke_nelagode.tif (tekst priložen 4. Sij. 2009. u 13:06 sati)
Contrib. to CROSBI by: zuvanovic@ffos.hr (zuvanovic@ffos.hr), 4. Sij. 2009. u 13:06 sati



Print version   za tiskati


upomoc
foot_4