crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Home
 About the project
 FAQ
 Contact
4 gif
Browsing
Basic search
Advanced search
Statistical data
Other bibliographies
Similar projects
 Catalogues and databases

Bibliographic record number: 253651

Journal

Authors: Sindik, Joško
Title: Pokazatelji stresnosti posla predškolskog psihologa
( Indicators of the stress in the profession of pre-school psychologists )
Source: Školski vjesnik (0037-654X) 55 (2006), 1-2; 55-66
Paper type: article
Keywords: stres, predškolski psiholog, pokazatelji, Zagreb, izvori stresa
( stress, preschool psychologist, indicators, Zagreb, stress sources )
Abstract:
Stres se definira kao negativno iskustvo za koje je važna percepcija situacije kao prijetnje za samopoštovanje i zadovoljstvo. Rezultati istraživanja ukazuju da posao odgoja i obrazovanja djece spada među najstresnije profesije (Živčić-Bećirević i ostali, 2001). Međutim, navedeni su se autori prvenstveno bavili stresom koji doživljavaju odgajatelji, kao neposredni edukatori u predškolskom odgoju i obrazovanju, koji su, prema pretpostavkama, i pod najvećim stresom. U ovom istraživanju pokušalo se utvrditi stres koji na poslu doživljavaju predškolski psiholozi. U skladu s ovom nakanom, formuliran je anketni upitnik, i primijenjen kod sudionika Sekcije za predškolsku psihologiju (N=22) u siječnju 2004. u Zagrebu. Cilj istraživanja bilo je razmatranje karakteristika praktičnog rada predškolskog psihologa u dječjem vrtiću u odnosu na stupanj stresnosti posla za samog psihologa. Nastojalo se prognozirati varijablu PROSJEČAN STRES psihologa, na temelju nekoliko grupa prediktora, postupkom kompletne multiple regresijske analize. Najbitniji i najsnažniji izvori stresa su prevelik broj djece po psihologu, te tzv. posebno ekscesna djeca. Najmanje stresnim procijenjene su varijable: narušenost zdravlja psihologa, odnosno činjenica da je psiholog usamljen u svojoj struci u dječjem vrtiću. U korelacijskoj analizi izdvajaju se skupine varijabli koje bi se mogle grupirati u "faktore": "međuljudskih odnosa odraslih", te "stručne kompetencije psihologa", kao najznačajnije povezane sa percipiranim stresom. Najbolji pojedinačni prediktori PROSJEČNOG STRESA vezani su uz varijable koje opisuju međusobno nerazumijevanje odraslih, i to onih koji su zaposleni u dječjem vrtiću, nego izvori stresa koji su vezani uz poslove s djecom ili roditeljima. Izgleda da je komunikacija s odraslima (izuzev roditelja), a ne s djecom, odlučujući faktor doživljaja stresnosti posla psihologa u dječjem vrtiću.
Original language: HRV
Current Contents: NE
Citation Index: NE
Category: Expert
Research fields:
Psychology
Printed media: da



  Print version   za tiskati


upomoc
foot_4