Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

» MARIJA PRIHVAĆA UTJELOVLJENJE SINA BOŽJEGA U VJERI« U MISLI TOMISLAVA ŠAGI-BUNIĆA (CROSBI ID 522011)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Andrea Filić &#8211 ; Tomislav Zdenko Tenšek » MARIJA PRIHVAĆA UTJELOVLJENJE SINA BOŽJEGA U VJERI« U MISLI TOMISLAVA ŠAGI-BUNIĆA // Mater Verbi Incarnati. Marija iz Nazareta prihvaća Sina Božjega u povijesti / Vlado Košić (ur.). Zagreb: KS i HMI, 2005. str. 113-135-x

Podaci o odgovornosti

Andrea Filić &#8211 ; Tomislav Zdenko Tenšek

hrvatski

» MARIJA PRIHVAĆA UTJELOVLJENJE SINA BOŽJEGA U VJERI« U MISLI TOMISLAVA ŠAGI-BUNIĆA

Na temelju objavljenih i neobjavljenih propovijedi u rasponu od gotovo 50 godina, te drugih marioloških spisa Tomislava Janka Šagi-Bunića autori nastoje prikazati njegovu mariologiju pod vidom Marijine uloge u spasotvornom otajstvu čudesne razmjene (admirabile commercium) između Boga i ljudi. Stoga kao nit vodilju slijede Šagi-Bunićevo poimanje spasenja temeljeno na otačkoj teologiji: Sin Božji postao je Sinom čovječjim da bi sinovi ljudski postali sinovima Božji. U taj dakle kontekst smještaju Mariju kako o njoj govori Šagi-Bunić, prateći njezin lik kroz pojedine etape povijesti spasenja. Za Šagi-Bunića je Marija, kao majka utjelovljenoga Sina Božjega, dio vječnoga Očeva plana, zamišljena već kod stvaranja. U svjetlu čudesne razmjene Šagi promatra i Marijino bezgrešno začeće po kojem Marija unaprijed participira na sjedinjenju božanske i ljudske naravi koje će Sin Božji ostvariti svojim utjelovljenjem. Kao aktivna sudionica u otajstvu čudesne razmjene Marija se javlja kod Navještenja, kad je svojim pristankom i riječima » Evo službenice Gospodnje« (Lk 1, 38) otvorila mogućnost utjelovljenju Sina Božjega po kojem će se, kako to Šagi često ističe, Sin Božji sjediniti sa svakim čovjekom. U trenutku utjelovljenja Marija po Šagi-Buniću predstavlja čitavo čovječanstvo, pa čak i kozmos, kojega Bog, postajući njegov dio, želi pobožanstveniti. Osim toga, u Šagijevoj je mariologiji naglašeno da Marija prihvaća biti ne samo majkom Sina Božjega, nego i sviju potencijalnih sinova i kćeri Božjih. Njezino univerzalno majčinstvo u odnosu na sve ljude Šagi-Bunić promatra u svjetlu Isusovih riječi pod križem » Ženo, evo ti sina« (Iv 19, 26). Svojim je sutrpljenjem u muci svojega Sina Marija je podnijela porođajne boli novoga čovječanstva. Kao proslavljena ona nastavlja svoju majčinsku brigu za sve ljude, čime zajedno sa svojim Sinom u snazi Duha Svetoga sudjeluje u privođenju ljudi u Očev dom, tj. u trajnom ostvarivanju čudesne razmjene između božanskog i ljudskog.

Marija; Utjelovljenje; čudesna razmjena; povijest spasenja

nije evidentirano

engleski

„ Mary's acceptance by faith of incarnation of the Son of God” in the thought of Tomislav Šagi-Bunić

nije evidentirano

Mary; Incarnation; admirabile commercium; history of salvation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

113-135-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mater Verbi Incarnati. Marija iz Nazareta prihvaća Sina Božjega u povijesti

Vlado Košić

Zagreb: KS i HMI

Podaci o skupu

Zbornik radova Hrvatske sekcije XXI. međunarodnog mariološko-marijanskog kongresa

predavanje

04.12.2005-08.12.2005

Rim, Italija

Povezanost rada

Povijest