Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvojna obilježja usvajanja i upotrebe sinonima hrvatskoga jezika kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 376559)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vignjević, Jelena Razvojna obilježja usvajanja i upotrebe sinonima hrvatskoga jezika kod djece predškolske dobi / Petrović, Bernardina ; Pavličević-Franić, Dunja (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Vignjević, Jelena

Petrović, Bernardina ; Pavličević-Franić, Dunja

hrvatski

Razvojna obilježja usvajanja i upotrebe sinonima hrvatskoga jezika kod djece predškolske dobi

Ovaj se rad bavi teorijskim i praktičnim aspektom ovladavanja hrvatskim jezikom usredotočujući se na ovladavanje sinonimima te na njihovu upotrebu u pisanome diskursu hrvatskoga jezika kod djece školske dobi, od sedme do dvanaeste godine. Cilj je rada opisati razvojna obilježja ovladavanja hrvatskim jezikom na leksičkom i semantičkom području, polazeći od općih značajki dječjega kognitivnog i jezičnog razvoja s naglaskom na razvoj vokabulara i usvajanje značenja riječi. Unutar leksičkoga jezičnog razvoja promatra se usvajanje sinonima, ali i njihova upotreba, poimajući sinonimiju kao odnos koji se ostvaruje i potvrđuje u kontekstu. Sinonime i leksičku sinonimiju promatra se kao paradigmatski odnos među leksemima te pojavu određenu unutarjezičnim zakonitostima i stilističkim zakonitostima standardnojezične komunikacije. Ovladavanju sinonimima prilazi se kao usvajanju metajezičnoga znanja za koje je nužan određeni stupanj kognitivne zrelosti te poticanje razvoja metaleksičke i metasemantičke svijesti. Provedeno istraživanje potvrdit će te pretpostavke i ponuditi smjernice za daljnje razmišljanje o leksičkom i jezičnom razvoju govornika hrvatskoga jezika te ulozi obrazovanja u tom procesu. Tako sagledana tema ovoga rada je interdisciplinarna ; zalazi u nekoliko lingvističkih područja ; istražujući sinonime u područje semantike i leksikologije, opisujući usvajanje leksika u područje jezičnoga razvoja te opisujući jezik u upotrebi u područje pragmalingvistike.

sinonimija; sinonimi; metaleksičko znanje; leksičko znanje; leksički razvoj govornika u školskoj dobi

nije evidentirano

engleski

Developmental characteristics of the acquisition and use of Croatian synonyms by children at a school age

nije evidentirano

synonimity; synonyms; metalexical knowledge; lexical knowledge; lexical development in school ages

nije evidentirano

Podaci o izdanju

229

25.10.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija