Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči (CROSBI ID 127139)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana ; Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči
U radu se razmatra problem kompetencija učitelja/odgoitelja i mogući pristupi u njihovu postizanju unutar organizacije koja uči. Pedagoška kompetencija praktičara kompleksan je mozaik različitih područja znanja i vještina koja su nužno uključena u praktično područje svakog profesionalca. Stoga autorice naglašavaju važnost holističkog pristupa u njihovu razvoju i usavršavanju te smatraju da samo cjelovit model raznovrsnih kompetencija učitelja/odgajatelja može voditi mijenjanju tradicionalne odgojno-obrazovne ustanove. U tom smislu put mijenjanja odgojno-obrazovne prakse, kao i razvoja ustanove u organizaciju koja uči, pretpostavlja poticanje unutarnjih pomaka u vrijednostima ljudi, njihovim stajalištima i načinima razmišljanja, a s time u vezi i s promjenama njihova ponašanja i načina rada. Učenje karakteristično za organizaciju koja uči podrazumijeva mnogo više od stjecanja novih informacija, tj. znanja. Učenje u organizaciji koja uči odnosi se na osvještavanje vlastitih i tuđih točaka dledišta, stajališta i mišljenja te učenje putem zajedničke rasprave s drugima. Prezentirani rezultati empirijskog istraživanja govore kako postoje statistički značajne razlike u kompetencijama odgajatelja koji sudjeluju u akcijskom istraživanju za razliku od onih koji ne sudjeluju u njima. To se posebno odnosi na onu razinu njihove kompetencije koja je vezana za sposobnost propitivanja i procjenjivanja vlastitih stajališta, tj. za njihovu refleksivnost.
profesionalna kompetencija učitelja/odgajatelja; organizacija koja uči; akcijsko istraživanje; refleksivni praktičar; timsko učenje
nije evidentirano
engleski
Teacher's/educator's competences in a learning organization
nije evidentirano
professional competence of teachers/educators; learning organization; action research; reflexive practitioner; team studying
nije evidentirano