crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 1001209

Ostalo

Autori: Pranjić-Petrović, Tatjana; Ivošević, Tatjana; Jurdana Šepić, Rajka
Naslov: Fizički principi u životnim situacijama
( Physical principles in Everyday Life )
Izvornik: XIV. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Vrsta: stručni rad
Godina: 2019
Ključne riječi: konveksno zrcalo ; električna struja ; mikrovalovi ; magnetska rezonancija ; životne situacije
( convex mirror ; electric current ; microwaves, MR spectroscopy, everyday life )
Sažetak:
Mnoga istraživanja ukazuju da unatoč učenju fizike u osnovnoj i srednjoj školi, studenti prirodnih, tehničkih i medicinskih znanosti pokazuju nerazumijevanje fizičkih zakonitosti bilo prirodnih pojava ili funkcioniranja modernih tehnologija. Ovi studenti će tijekom svog studija i profesionalnog rada postići razumijevanje sustava i procesa. Međutim, kako primjenjuju fizičke zakonitosti u donošenju osobnih odluka osobe koje ne nastavljaju studije ili koje su studirale društveno- humanističke znanosti nije sasvim jasno. S ciljem pokušaja rasvjetljavanja ovog problema krajem 2018. godine proveden je upitnik iz različitih tematskih područja fizike na 135 ispitanika različite dobi i obrazovanja u Rijeci i okolici s ciljem utvrđivanja dobnih razlika u znanju i razumijevanju fizičkih principa potrebnih u raznim životnim situacijama. Svega 74 % ispitanika zna da se u kućanstvima koristi izmjenična električna struja. Iako 70 % ispitanika koristi mikrovalnu pećnicu, svega 4 % razumije djelovanje mikrovalova. Ponuđeni odgovor „ne znam“ pojavljuje se u pojedinim pitanjima i do 21 %. Zaključci ovog istraživanja mogu poslužiti nastavnicima fizike kao poticaj za promišljanje i istraživanje, što od fizike ostane učenicima nakon srednje škole i koja znanja zaista nose kroz život. Naučena znanja za ocjenu neće biti iskorištena za donošenje životnih odluka bez prihvaćanja istih u osobnom sustavu vrijednosti.
Izvorni jezik: hrv
Znanstvena područja:
Fizika,Interdisciplinarne prirodne znanosti,Interdisciplinarne tehničke znanosti
Upisao u CROSBI: Tatjana Ivošević (tatjana.ivosevic@azoo.hr), 15. Svi. 2019. u 09:43 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4