Pregled bibliografske jedinice broj: 1005374

Autori: Nikolić, Lidija; Ercegovac-Jagnjić, Gordana
Naslov: Neki ishodi učenja nastave glazbe u općem obrazovanju kao pretpostavka učenja glazbe na studijima za odgojitelje predškolske djece i učitelje primarnog obrazovanja
( Certain music learning outcomes in general education as a prerequisite for music education at the pre-school studies and teacher studies )
Izvornik: Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga, Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena, Glazba u školi - stanje i perspektive, Knjiga sažetaka / Sixth International Symposium of Music Pedagogues, Music education in context of present and future changes, Music in schools - State and perspectives, Book of Abstracts / Svalina, Vesna (ur.). - Osijek :
Skup: Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga, Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena, Glazba u školi - stanje i perspektive / Sixth International Symposium of Music Pedagogues, Music education in context of present and future changes, Music in schools - State and perspectives
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 11-13.04.2019.
Ključne riječi: Glazbena kultura, Glazbena umjetnost, kurikul nastave glazbe, općeobrazovni sustav, nastava glazbe na studiju za odgojitelje i učitelje
( Music education, Music Art, music education curriculum, general education system, music education at teacher and pre-school teacher studies )
Cilj je istraživanja utvrditi status glazbene kulture studenata učiteljskog studija i studija za odgojitelje. Namjera je ovog eksplorativnog istraživanja utvrditi kakvo je predznanje studenta koji dolaze na studije na kojima se glazba uči u sklopu stjecanja njihovih stručnih kompetencija te posredna evaluacija glazbenog obrazovanja u općeobrazovnom sustavu. Istraživanje je provedeno sa studentima prve godine učiteljskog studija te prve i druge godine studija za odgojitelje predškolske djece (N=209). Za potrebe ovog istraživanja kreiran je Upitnik o glazbenom obrazovanju i iskustvu prije studija i Test poznavanja glazbene umjetnosti. Utvrđeno je kako razina glazbene kulture studenata učiteljskoga i studija za odgojitelje nije sukladna očekivanim postignućima u osnovnoškolskom i srednjoškolskom glazbenom obrazovanju, a kao preduvjet dalje glazbene naobrazbe na studiju. Samo 14, 35% (N=30) ispitanika ima neki oblik glazbenog obrazovanja izvan općeobrazovnog sustava, a iskustvo sudjelovanja u različitim ansamblima ima njih 58, 37% (N=122). Navedene studije podjednako upisuju učenici iz gimnazija i srednjih strukovnih škola koji su u osnovnoj školi bili odlični učenici (M=4, 81). Rezultat uspješnosti na Testu poznavanja glazbene umjetnosti od 23, 24% ukazuje na vrlo nisku razinu elementarnih znanja o glazbenoj umjetnosti i vještina analitičkog slušanja glazbe. Utvrđeni su statistički značajno bolji rezultati u testu kod ispitanika koji su imali formalno glazbeno obrazovanje izvan općeobrazovnog sustava te onih koji su imali Glazbenu umjetnost tijekom srednjoškolskog obrazovanja od onih koji nisu imali takvo obrazovanje. Rezultati ovoga istraživanja pokazuju kako studenti koji se odlučuju na učiteljski i odgojiteljski poziv imaju oskudne temelje za nastavak glazbenog obrazovanja na studijima i stjecanje i razvoj kompetencija za vođenje glazbenih aktivnosti ili nastave glazbe s djecom predškolske i rane školske dobi.
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Pedagogija,Interdisciplinarne društvene znanosti,Glazbena umjetnost,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Upisao u CROSBI: Lidija Nikolić (lnikolic@foozos.hr), 6. Lip. 2019. u 09:27 sati