crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 101599

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Ajduković, Marina; Družić, Olja; Muslić, Ljiljana
Naslov: Evaluacija psihoedukativnog pristupa u jačanju mentalnog zdravlja djece u zajednicama povratka
( Evaluation of outcomes of the psychoeducative approach in reinforcement of the mental health of the children in communities of returnees )
Knjiga: Prevencija poremećaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici
Urednik/ci: Janković, Josip ; Bašić, Josipa
Izdavač: Povjerenstvo Vlade RH za prevenciju poremećaja u ponašanju
Grad: Zagreb
Godina: 2001
Raspon stranica:: 149-166
Ukupni broj stranica u knjizi:: 364
ISBN: 953-6430-20-7
Ključne riječi: psihoedukativni pristup, evaluacija ishoda, djeca, zajednice povratka
( psychoeducative approach, evaluation of outcomes, children, communities of returnees )
Sažetak:
U ovom radu je prikazana evaluacija ishoda u primjeni psihoedukativnog pristupa u kao oblika zaštite i prevencije poremećaja kao što su depresivnost i posttraumatske stresene reakcije. Primjena psihoedukativnog prisupa bila je jedna od aktivnosti koje su se provodile u u okviru projekta Društva za psihološku pomoć uz podršku UNICEF-a i Ministarstva rada i socijalne skrbi, pod nazivom "Psihosocijalna pomoć za djecu i obitelji u zajednicama povratka". Projekt je realiziran u najvećim dijelom u Hrvatskoj Kostajnici. Procjena potreba u osnovnoj školi u Hrvatskoj Kostajnici obuhvatila je 382 učenika od trećeg do osmog razreda, a njih 98 je procijenjeno vrlo rizičnim glede mentalnog zdravlja (imali su vrlo izražene depresivne i posttraumatske stresne reakcije), te su uključeni u psihoedukativne radionice. Teme koje su se obrađivale na psihoedukativnim radionicama bile su usmjerene na (1) proširivanje strategija suočavanja s teškim životnim situacijama, (2) poboljšavanje komunikacije, (3) stvaranje pozitivne slike o sebi, (4) tremu i svladavanje treme, (5) odnose među spolovima, (6) prevenciju samoubojstva u mladenaštvu, (7) dječja prava u skladu s Konvencijom o pravima djeteta.Ovaj program imao je značajan praktični, ali i teorijsko-spoznajni značaj. Stečeni su dragocjeni podaci i iskustva o mogućnostimapsihoedukativnog pristupa u preventivnom radu usmjerenom na jačanje unutarnjih snaga u djece i mladih. Rezultati evaluacijskog dijela projekta pokazali su svu složenost života djece i mladih u zajednicama povratka. Naime, evaluacija ishoda je pokazala da je kod one djece koja nisu sudjelovala u programu došlo do pogoršanja pokazatelja mentalnog zdravlja (depresivnih i posttraumatkih reakcija), dok je kod djece uključene u psihoedukativni program preveniran daljnji porast navedenih reakcija.
Projekt / tema: 066005
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Socijalne djelatnosti



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4