Analiza sentimenta recenzija hotela (CROSBI ID 683105)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bužić, Dalibor ; Hučić, Anita
hrvatski
Analiza sentimenta recenzija hotela
Na internetu se svakodnevno generira velik broj recenzija proizvoda odnosno usluga. Te recenzije mogu poslužiti kao vrijedan izvor informacija ponuđačima usluga o (ne)zadovoljstvu korisnika s ciljem poboljšanja ponude. Glavni problem je mukotrpnost analize recenzija. Zato se ovaj proces nastoji automatizirati za što služi analiza sentimenta – metoda primjene računalne obrade prirodnog jezika koja identificira, izdvaja i analizira subjektivne informacije u tekstu. Dva su temeljna pristupa analizi sentimenta: strojno učenje i leksikonski pristup. U ovom radu korišten je leksikonski pristup korištenjem triju rječnika: Bing, AFFIN i NRC. NRC rječnik otkriva ne samo pozitivni i negativni aspekt rečenica, već i konkretne osjećaje kao što su ljutnja, povjerenje, gađenje i iznenađenje. Za odabrani hotel u Dubrovniku napravljena je analiza sentimenta na temelju više od tisuću i petsto recenzija objavljenih na sustavu TripAdvisor. Analiza otkriva najčešće riječi i fraze te riječi koje doprinose pozitivnom i negativnom sentimentu. Razmatrane su i negacije – riječi koje mijenjaju polarnost rečenica. Rezultati istraživanja pokazuju i promjenu sentimenta tijekom vremena.
rudarenje mišljenja ; analiza sentimenta ; strojno učenje ; recenzije hotela
nije evidentirano
engleski
Sentiment Analysis of Hotel Reviews
nije evidentirano
opinion mining ; sentiment analysis ; machine learning ; hotel reviews
nije evidentirano
Podaci o prilogu
105-115.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Oliver Filiposki, Dejan Metodijeski and Dragan Zlatovic
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku
Podaci o skupu
4. međunarodna konferencija "Izazovi današnjice" = 4th International Conference "Challenges of Today" (COT 2019)
predavanje
10.10.2019-12.10.2019
Šibenik, Hrvatska