Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza sentimenta recenzija hotela (CROSBI ID 683105)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bužić, Dalibor ; Hučić, Anita Analiza sentimenta recenzija hotela // Proceedings of the 4th International Conference The Challenges of Today / Oliver Filiposki, Dejan Metodijeski and Dragan Zlatovic (ur.). Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2019. str. 105-115

Podaci o odgovornosti

Bužić, Dalibor ; Hučić, Anita

hrvatski

Analiza sentimenta recenzija hotela

Na internetu se svakodnevno generira velik broj recenzija proizvoda odnosno usluga. Te recenzije mogu poslužiti kao vrijedan izvor informacija ponuđačima usluga o (ne)zadovoljstvu korisnika s ciljem poboljšanja ponude. Glavni problem je mukotrpnost analize recenzija. Zato se ovaj proces nastoji automatizirati za što služi analiza sentimenta – metoda primjene računalne obrade prirodnog jezika koja identificira, izdvaja i analizira subjektivne informacije u tekstu. Dva su temeljna pristupa analizi sentimenta: strojno učenje i leksikonski pristup. U ovom radu korišten je leksikonski pristup korištenjem triju rječnika: Bing, AFFIN i NRC. NRC rječnik otkriva ne samo pozitivni i negativni aspekt rečenica, već i konkretne osjećaje kao što su ljutnja, povjerenje, gađenje i iznenađenje. Za odabrani hotel u Dubrovniku napravljena je analiza sentimenta na temelju više od tisuću i petsto recenzija objavljenih na sustavu TripAdvisor. Analiza otkriva najčešće riječi i fraze te riječi koje doprinose pozitivnom i negativnom sentimentu. Razmatrane su i negacije – riječi koje mijenjaju polarnost rečenica. Rezultati istraživanja pokazuju i promjenu sentimenta tijekom vremena.

rudarenje mišljenja ; analiza sentimenta ; strojno učenje ; recenzije hotela

nije evidentirano

engleski

Sentiment Analysis of Hotel Reviews

nije evidentirano

opinion mining ; sentiment analysis ; machine learning ; hotel reviews

nije evidentirano

Podaci o prilogu

105-115.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Oliver Filiposki, Dejan Metodijeski and Dragan Zlatovic

Šibenik: Veleučilište u Šibeniku

Podaci o skupu

4. međunarodna konferencija "Izazovi današnjice" = 4th International Conference "Challenges of Today" (COT 2019)

predavanje

10.10.2019-12.10.2019

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti