crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 103490

Zbornik radova

Autori: Bezinović, Petar
Naslov: Škola kao institucionalizirani sustav za blokiranje ljudskih potencijala
( School as an institutionalized system for blocking of human potentials )
Izvornik: XV. DANI RAMIRA BUJASA - Sažeci priopćenja / Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju - Hrvatsko psihološko društvo , 2001. 8.
Skup: XV. DANI RAMIRA BUJASA
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 13-15.12.2001.
Ključne riječi: škola; ljudski potencijali
( school; human potentials )
Sažetak:
Prikazani su rezultati istraživanja koje je imalo za cilj provjeriti kako adolescenti vide svoju školu i kako se u njoj osjećaju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 3702 učenica i učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji tijekom svibnja 2001. godine. Primjenom upitnika pod nazivom "Ja i moja škola" ispitana je razina zadovoljstva školom, straha od škole, osjećaja akademske nekompetenstnosti i učestalost izbjegavanja nastave. Prikupljeni podaci svjedoče o tome da učenici (adolescenti) uglavnom nisu zadovoljni svojom školom. Dostatno visoko zadovoljstvo školom iskazuje svega 11, 8% učenika. Istovremeno čak 57, 3% učenika pretjerano često doživljava strahove vezane uz školu, od čega 15, 5% intenzivno. Nepotreban i blokirajući osjećaj akademske nekompetenstnosti doživljava 48, 8% učenika, a čak 49, 4% učenika nastoji izbjegavati nastavu i školske obveze kad god je to moguće, od čega 18, 6% često ili vrlo čestio. Najzadovoljniji su i najmanje strahova osjećaju učenici trogodišnjih strukovnih škola, a najmanje je zadovoljnih i najviše uplašenih gimnazijalaca. Ovi podaci poručuju da škola uglavnom nije prilagođena razvojnim potrebama učenika i ne vrši temeljnu funkciju oslobađanja ljudskih potencijala. Naglašava se potreba da odgoj za podaništvo, temeljen na strahu, zamijeni učeniku usmjerena paradigma koja u suštini uključuje temeljne postavke humanističke psihologije i uvažava znanstveno provjerene principe ljudskog razvoja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009008
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4