crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 105852

Zbornik radova

Autori: Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S.
Naslov: Internalizirani i eksternalizirani problemi i adaptivno funkcioniranje srednjoškolaca, samoprocjene na Achenbachovoj skali
( Internalized and externalized problems and adaptive funcioning of high school students )
Izvornik: Knjiga sažetaka: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krizeZagreb : HPD , 2002. 54.
Skup: 10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Plitvička Jezera, Hrvatska, 6.-9.11.2002.
Ključne riječi: internalizirani i eksternalizirani problemi; srednjoškolci
( internalized and externalized problems; high school students )
Sažetak:
Na uzorku od 434 učenika različitih srednjih škola (prosječne dobi 16.5 godina) prikupljeni su podaci o problemima u ponašanju primjenom Achenbachove skale za samoprocjenu ponašanja mladih (YSR). U radu se prikazuje zastupljenost pojedinih sindroma ponašanja kroz sljedeće dimenzije: povučenost, somatske pritužbe, anksizno-depresivni simptomi, socijalni problemi, problemi mišljenja, problemi pažnje, kršenje pravila i agresivno ponašanje. Posebno su razmatrani rezultati na internaliziranoj i eksternaliziranoj dimenziji, kao i ukupan rezultat na skali. Stariji učenici imaju veći ukupan rezultat od mlađih, pri čemu se zamjećuje značajan porast simptoma samo kod mladića. Djevojke imaju značajno više internaliziranih problema od mladića u obje dobne skupine, dok se kod mladića primjećuje značajan porast u funkciji dobi. Stariji učenici pokazuju značajno više eksternaliziranih problema od mlađih, neovisno o spolu. Na temelju provedenih analiza uočavaju se različiti efekti dobi (15-16 i 17-19 godina) i spola na specifična problemna ponašanja, npr. anksiozno-depresivni simptomi, poremećaji u mišljenju i agresivna ponašanja rastu u funkciji dobi samo kod mladića. Učenici slabijeg školskog uspjeha imaju značajno više izražene probleme pažnje, češće krše pravila, agresivniji su, imaju značajno više eksternaliziranih problema, te značajno viši ukupan rezultat na skali problema u ponašanju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 009008
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4