crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 106260

Časopis

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Bajšanski, Igor
Naslov: Konstrukcija upitnika strategijskog čitanja
( Construction of Strategic Reading Questionair )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 10 (2001), 1; 51-62
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: strategije čitanja; razumijevanje pri čitanju
( reading strategies; reading comprehensione )
Sažetak:
Istraživanja strategijskog čitanja najčešće uključuju ispitivanje znanja o čitanju i primjeni različitih strategija, ali ne i procjenu čestine upotrebe strategija tijekom čitanja. Cilj je ovog rada bio konstruirati Upitnik strategijskog čitanja kojim se ispituje samoprocjena ispitanika o čestini upotrebe pojedinih strategija čitanja. Upitnik je primijenjen na tri dobne skupine: u petim i osmim razredima osnovne škole, te u trećem razredu osnovne škole. U konačnoj verziji zadržano je 22 tvrdnje. Faktorska analiza ukazuje na dvofaktorsku strukturu upitnika. Prvi faktor uključuje tvrdnje koje se odnose na nadgledanje tijekom i nakon čitanja, a drugi tvrdnje koje se odnose na aktivno razumijevanje. Na temelju faktorske strukture sastavljene su dvije podljestvice. Obje podljestvice imaju zadovoljavajuće pouzdanosti na sve tri dobne skupine (Cronbach alpha od .75 do .87.). Analizom dobnih i spolnih razlika na obje podljestvice, dobiveni su značajni efekti spola, dobi te značajni interakcijski efekti. Općenito, više rezultate imaju učenici petih razreda u odnosu na starije učenike, te djevojke u odnosu na mladiće, s time da se spolne razlike povećavaju s dobi. O dobivenim rezultatima je raspravljeno u kontekstu konstruktivističkog pristupa čitanju, a dobne i spolne razlike su interpretirane kao razlike u motivaciji.
Projekt / tema: 009029
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Konstrukcija upitnika strategijskog čitanja



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4