Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kognitivna reprezentacija brojeva u djece različite dobi (CROSBI ID 99079)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vlahovic-Štetić, Vesna ; Kovačić, Suzana Kognitivna reprezentacija brojeva u djece različite dobi // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 8 (1999), 4; 563-577-x

Podaci o odgovornosti

Vlahovic-Štetić, Vesna ; Kovačić, Suzana

hrvatski

Kognitivna reprezentacija brojeva u djece različite dobi

Cilj ovog rada bio je provjeriti i usporediti kognitivnu reprezentaciju brojeva u tri skupine djece: predškolaca (N=30), učenika 1. razreda (N=31) i učenika 2. razreda (N=30) osnovne škole. U skladu s razvojnom teorijom razumijevanja brojeva, pretpostavljeno je da mlađa djeca konstruiraju brojeve kao cjeline sastavljene od jediničnih elemenata, a da učenici prvih i drugih razreda imaju više složenijih konstrukcija. Zadatak ispitanika bio je prikazati pet brojeva zadanih slučajnim redoslijedom, rabeći pritom jedinične i desetične kockice. U drugom pokušaju ispitanici su trebali iste brojeve prikazati na drukčiji, nov način. Točne dječje konstrukcije razvrstane su u sljedeće kategorije: 1) reprezentacije jedan-po-jedan, 2) kanoničke reprezentacije i 3) nekanoničke reprezentacije. Rezultati govore kako nema razlike u uratku između djevojčica i dječaka. Analize s obzirom na dob djece pokazuju da u prvom pokušaju konstrukcije učenici drugog razreda imaju manje jedan-po-jedan reprezentacija, a više kanoničkih reprezentacija nego ostale dvije skupine ispitanika. U nekanoničkim reprezentacijama nema razlika među ispitanim skupinama. Kad se analiziraju točne konstrukcije u drugom pokušaju, tri skupine ispitanika ne razlikuju se međusobno po broju jedan-po-jedan konstrukcija. Predškolska djeca imaju veći broj kanoničkih reprezentacija nego učenici drugog razreda, a manji broj nekanoničkih reprezentacija od učenika prvog i drugog razreda. Učenici drugog razreda pokazali su veću sposobnost od predškolske djece da konstruiraju zadani broj na dva različita načina. Dobiveni rezultati u skladu su s pretpostavkama razvojne teorije razumijevanja brojeva. ------------------------------------- The aim of this paper was to check and compare the cognitive representation of numbers in three groups of children: preschool (N = 30), first-grade schoolchildren (N = 31) and second-grade (N = 30) elementary schoolchildren. In accordance with the developmental theory of understanding numbers it was presupposed that younger children construct numbers as wholes composed of single elements, while first and second-grade schoolchildren have several more complex constructions. The examinees' task was to present five numbers given in random order by using squares for ones and tens. In the second attempt the examinees were supposed to present the same numbers in a different, new way. The children's correct constructions were divided into the following categories: 1) representations one-by-one, 2) canonical representations and 3) non-canonical representations. The results indicate that there are no differences between girls and boys in the tasks completed. Analyses with regard to the children's age demonstrate that in the first attempt of construction the second-grade children have less one-by-one representations and more canonical representations than the other two groups of examinees. In non-canonical representations there are no differences among the groups examined. When analysing the correct constructions in the second attempt, there are no differences among the three groups of examinees in the one-by-one constructions. Pre-school children have a larger number of canonical representations than second-grade children, and a smaller number of non-canonical representations than first and second-grade children. Second-grade children have shown greater ability than pre-school children in constructing a given number in two different ways. The results obtained are in accordance with the presuppositions of the developmental theory of understanding numbers.

razumijevanje brojeva; matematičko postignuće; jezik

nije evidentirano

engleski

Cognitive representation of numbers in children of different ages

nije evidentirano

understanding numbers; mathematics achievement; language.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (4)

1999.

563-577-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost