crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 109007

Časopis

Autori: Vizek-Vidović, Vlasta
Naslov: Uloga škole u skrbi o djeci i mladima, svjedocima rata
( The role of school in the care of children and youth - the witnesses of war )
Izvornik: Dijete i društvo (1332-3210) 4 (2002), 1-2; 103-123
Vrsta rada: članak
Sažetak:
Školski sustav, iako i sam pogođen ratnim zbivanjima, od samog je početka rata pokazao osjetljivost za teškoće djece - ratnih stradalnika, nastojeći osigurati obrazovni kontinuitet u ratnim i prograničkim uvjetima, prilagođujući nastavu i rad s djecom njihovim potrebama. Uz odgovarajuću materijalnu potporu, temeljna pretpostavka za djelotvoran pristup djeci pogođenoj ratnim stradanjima bila je odgovarajuća edukacija nastavnika i školskih suradnika. Ključnu ulogu u osmišljavavnju i provedbi ovih programam odigrale su nevladine organizacije koje su, okupljajući domaće i strane stručnjake, osmislile i provele edukaciju nastavnika i stručnih suradnika u školama u ratom pogođenom područjima. Temeljna polazišta ovih programa bili su psihološki modeli traumatskog stresa koji socijalnu podršku prepoznaju kao ključnu medijatornu varijablu u ublažavanju posljedica traumatizacije. U okviru ovog pristupa analiziran je konstrukt socijalne podrške, njegove dimenzije, funkcije i mehanizmi djelovanja. Uz interakcijski model koji objašnjava dinamiku traume i oporavka na individualnoj razini, predstavljen je i ekološki model socijalne podrške u zajednici. Opisani su i neki izvorni programi utemeljeni na ovim modelima čije su evaluacije pokazale povoljen učinke u procesnom smislu, te na razini kratkoročnih i dugoročnih ishoda. U drugom dijelu članka pokušalo se odgovoriti na pitanje koliko su se ovi programi, koji su se provodili tijekom rata, dosita saživjeli sa svakodnevnom školskom praksom. Na kraju su ponuđene preporuke za unapređivanje sustava socijalne podrške školskoj djeci i mladima uz naglašavanje važnosti uspostave odgovarajuće infrastrukture u školama i provedbe preventivnih mjera podrške.
Projekt / tema: 130713
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Uloga škole u skrbi o djeci i mladima, svjedocima rata



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4