Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga škole u skrbi o djeci i mladima, svjedocima rata (CROSBI ID 99109)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vizek-Vidović, Vlasta Uloga škole u skrbi o djeci i mladima, svjedocima rata // Dijalog i društvo, 4 (2002), 1-2; 103-123-x

Podaci o odgovornosti

Vizek-Vidović, Vlasta

hrvatski

Uloga škole u skrbi o djeci i mladima, svjedocima rata

Školski sustav, iako i sam pogođen ratnim zbivanjima, od samog je početka rata pokazao osjetljivost za teškoće djece - ratnih stradalnika, nastojeći osigurati obrazovni kontinuitet u ratnim i prograničkim uvjetima, prilagođujući nastavu i rad s djecom njihovim potrebama. Uz odgovarajuću materijalnu potporu, temeljna pretpostavka za djelotvoran pristup djeci pogođenoj ratnim stradanjima bila je odgovarajuća edukacija nastavnika i školskih suradnika. Ključnu ulogu u osmišljavavnju i provedbi ovih programam odigrale su nevladine organizacije koje su, okupljajući domaće i strane stručnjake, osmislile i provele edukaciju nastavnika i stručnih suradnika u školama u ratom pogođenom područjima. Temeljna polazišta ovih programa bili su psihološki modeli traumatskog stresa koji socijalnu podršku prepoznaju kao ključnu medijatornu varijablu u ublažavanju posljedica traumatizacije. U okviru ovog pristupa analiziran je konstrukt socijalne podrške, njegove dimenzije, funkcije i mehanizmi djelovanja. Uz interakcijski model koji objašnjava dinamiku traume i oporavka na individualnoj razini, predstavljen je i ekološki model socijalne podrške u zajednici. Opisani su i neki izvorni programi utemeljeni na ovim modelima čije su evaluacije pokazale povoljen učinke u procesnom smislu, te na razini kratkoročnih i dugoročnih ishoda. U drugom dijelu članka pokušalo se odgovoriti na pitanje koliko su se ovi programi, koji su se provodili tijekom rata, dosita saživjeli sa svakodnevnom školskom praksom. Na kraju su ponuđene preporuke za unapređivanje sustava socijalne podrške školskoj djeci i mladima uz naglašavanje važnosti uspostave odgovarajuće infrastrukture u školama i provedbe preventivnih mjera podrške.

nije evidentirano

nije evidentirano

engleski

The role of school in the care of children and youth - the witnesses of war

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (1-2)

2002.

103-123-x

objavljeno

1332-3210

Povezanost rada

Psihologija