crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 110054

Zbornik radova

Autori: Jurdana-Šepić, Rajka; Milotić Branka
Naslov: O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava
( Magic of communication - problem discussion )
Izvornik: Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD / Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan (ur.). - Split : HFD , 2003. 28-38.
Skup: Šesti simpozij HFD o nastavi fizike: Istraživački i problemski usmjerena nastava fizike
Mjesto i datum: Makarska, Hrvatska, 23-26.04.2003.
Ključne riječi: nastava fizike; konstruktivistička teorija; metoda rasprave
( physics teaching; constructivistic theory; discussion )
Sažetak:
Ograničenja i nedostaci tradicionalne predavačke nastave postaju sve uočljiviji i štetniji s povećavanjem produkcije informacija, brzine otkrivanja novih znanja i zamjene starih znanja novima. Prenošenje znanja i zapamćivanje sadržaja postaju beskorisnim pa se kao imperativ nameće učenje razvijanjem kvalitetnog mišljenja i konstruiranjem znanja. Provjereno učinkovita metoda aktivnog učenja jest problemska rasprava. Primijenjena u nastavi fizike ima brojne prednosti: doprinosi osvješćivanju sudionika rasprave o problemu i vlastitom neznanju, razvija osjetljivost na probleme, privikava na njihovu analizu, na permanentno preispitivanje koncepata i najvažnije - trenira za postavljanje pitanja. Ukazat ćemo na značaj rasprave, mogućnosti i načine njezine primjene na konkretnim primjerima. Posebno ističemo raspravu u grupama (buzz groups), čiji je najveći značaj interakcija među učenicima, koja, budući da se temelji na ravnopravnosti članova grupe, oslobađa komunikaciju i potiče razmjenu primitivnih koncepata jezikom učenika. Time se postiže ne samo veća razina razumijevanja sadržaja, nego se potiče kreativno mišljenje, što predstavlja najveću vrijednost rasprave. Ujedno se sudionici odgajaju za suradnju i timski rad kao prioritetne komunikacijske vještine koje će u tisućljeću informacija biti ne samo uvjet napretka, nego vjerojatno i opstanka.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0009003
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Fizika



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4