Prioriteti u razvitku prometnog sustava Hrvatske (CROSBI ID 489623)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Dadić, Ivan
hrvatski
Prioriteti u razvitku prometnog sustava Hrvatske
Zbog pogrešaka u razvitku cestovne infrastrukture u posljednjih tridesetak godina', radi prekomjernog investiranja, s posljedicama i u narednih dvadesetak godina 21. stoljeća, hrvatska će izgubiti najmanje 20 milijardi USD ili svake godine (u trajanju od pedeset godina, od 1971. do 2020.) po najmanje 400 milijuna USD. Ilustracija toga može se pronaći u tome što su dijelovi najskuplje prometne infrastrukture ili autocesta u velikom broju slučajeva opterećeni manje od 5% kapaciteta. S druge strane nijedna dionica autoceste nije opterećena s više od 25%, odnosno 30%.Jedan od bitnih čimbenika razvitka prometnog sustava jest financiranje prometne infrastrukture. Sadašnjost, a još više budućnost, pokazati će da je koncesijsko financiranje moguće jedino uz jamstvo države. To zapravo znači da hrvatski model financiranja prometne infrastrukture i autocesta, ne može biti temeljen na koncesijama, već dugoročnim kreditima. Tko god investirao u ceste, račun će na kraju platiti hrvatski građani i hrvatsko gospodarstvo, odnosno hrvatski porezni obveznici, u iznosu većem od 85%. Ovakav oblik izravne naplate cestarine jedan je od anakronizama suvremene organizacije društva.
prometni sustav; autoceste; infrastruktura; naplata cestarine
nije evidentirano
engleski
-
nije evidentirano
-
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-11-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
"CESTE 2003"
pozvano predavanje
04.03.2003-07.03.2003
Poreč, Hrvatska