Usamljenost srednjoškolaca u domenama prijateljskih, obiteljskih i ljubavnih odnosa: Prilog validaciji upitnika SELSA (CROSBI ID 100325)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ćubela, Vera ; Nekić, Marina
hrvatski
Usamljenost srednjoškolaca u domenama prijateljskih, obiteljskih i ljubavnih odnosa: Prilog validaciji upitnika SELSA
U istraživanju sa skupinom od 483 učenika srednje škole iz Zadra primijenjena je Skala socijalne i emocionalne usamljenosti za odrasle (Social and emotional Loneliness Scale for Adults, SELSA, DiTommaso & Spinner, 1993) kako bi se odredila razina usamljenosti u tri domene: prijateljstva, obitelji i ljubavne veze. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi mogu li se tri skale upitnika SELSA koristiti kao pouzdane mjere ovih aspekata usamljenosti i tijekom ovog perioda adolescencije. Rezultati pokazuju da se skale socijalne usamljenosti i usamljenosti u obitelji mogu smatrati pouzdanim mjerama usamljenosti adolescenata u domenama prijateljskih veza i obitelji, dok čestice skale usamljenosti u ljubavi definiraju dvije međusobno nepovezane dimenzije, koje smo nazvali nezadovoljstvo aktualnim statusom i želja za intimnošću. Međutim, u nekim podskupinama ispitanika dobivene su značajne povezanosti između ovih dimenzija, čiji smjer ovisi o spolu, razredu i/ili aktualnoj involviranosti ispitanika u ljubavnu vezu. Obrazac korelacija između skala upitnika SELSA koji sugeriraju da pretpostavka o valjanosti ovog instrumenta kao mjere Weissovih konstrukata socijalne i emocionalne usamljenosti nema odgovarajuću potporu u empirijskim podacima.
socijalna usamljenost; emocionalna usamljenost; adolescenti
nije evidentirano
engleski
High School Students' Loneliness in Relation to Friends, Family and Love Partners: A Contribution To Validation Of The Selsa
nije evidentirano
social loneliness; emotional loneliness; adolescents
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41 (18)
2002.
69-94-x
objavljeno
0352-6798