Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problemi i potrebe mladih u Hrvatskoj: Izvještaj s 11. ljetne psihologijske škole (CROSBI ID 1599)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena)

Problemi i potrebe mladih u Hrvatskoj: Izvještaj s 11. ljetne psihologijske škole / Lugomer-Armano, Goranka ; Kamenov, Željka ; Ljubotina, Damir (ur.) Zagreb, 2002

Podaci o odgovornosti

Lugomer-Armano, Goranka ; Kamenov, Željka ; Ljubotina, Damir

Kamenov, Željka ; Ljubotina, Damir

hrvatski

Problemi i potrebe mladih u Hrvatskoj: Izvještaj s 11. ljetne psihologijske škole

U okviru Ljetne psihologijske škole, krajem svibnja i početkom lipnja 2001., provedeno je opsežno terensko istraživanje potreba i problema mladih u kojem smo htjeli omogućiti mladima da sami iznesu svoja mišljenja i iskažu što ih najviše zaokuplja. Zbog toga smo se u ovom istraživanju, osim problemima mladih, bavili i vrijednostima koje cijene, njihovim interesima, kao i načinom na koji percipiraju društvo i svoj položaj u tom društvu. Na reprezentativnom uzorku od 1905 mladih, učenika osnovnih i srednjih škola i studenata iz različitih dijelova Hrvatske primijenjen je upitnik kojim se ispitivala izraženost problema grupiranih u 11 kategorija - (1) problemi odnosa u obitelji, (2) problemi vezani uz školovanje, (3) briga za budućnost, (4) specifični problemi lokalne zajednice, (5) nezadovoljstvo samim sobom, (6) egzistencijalna kriza, (7) nedostatak društvenih sadržaja, (8) nemogućnost osamostaljenja, (9) nezadovoljstvo odnosima s vršnjacima, (10) problemi vezani uz ovisnosti i (11) problemi u intimnim odnosima. Osim ovog instrumenta koji je posebno konstruiran za potrebe ovog istraživanja na osnovi slobodne produkcije mladih, primijenjen je i upitnik vrijednosti i upitnik o očekivanjima realizacije tih vrijednosti, skala atribucije uspjeha u životu, te skala percepcije pravednosti u društvu. Ispitivane su razlike u navedenim varijablama vodeći računa o sljedećim nezavisnim varijablama: spol, obrazovna dob, obrazovno usmjerenje za srednje škole i fakultete, veličina mjesta, regije i zahvaćenost ratom. S obzirom da smo u našem istraživanju željeli razmotriti probleme i potrebe mladih sa gledišta koje će omogućiti što detaljniju i prodobniju analizu uz upitnički dio istraživanja primijenjena je i kvalitativna metoda grupne diskusije, tzv. fokus grupe. Glavni zadaci fokus grupa bili su: a) prikupiti konkretne podatke o potrebama i problemima mladih koji u sebi uključuju osobno iskustvo sudionika, b) njihovo viđenje uzroka navedenih problema i c) mogućnosti djelovanja na iste. Bile su provedene 23 fokus grupe u kojima je sudjelovalo 178 sudionika pri čemu su sudjelovala 43 učenika iz osnovne škole, 102 iz srednje škole te 33 studenta. U svakoj regiji Hrvatske provedena je 1 fokus grupa u osnovnoj školi, 2-3 u srednjoj, te 1 na fakultetu. Kao zajednički problemi istaknuli su se : nedostatak sadržaja pri čemu se to odnosi na nedostatak mjesta za izlazak, nemogućnost provođenja slobodnog vremena u organiziranim slobodnim aktivnostima što dovodi do nezainteresiranosti i apatije, problem zloupotrebe droge i alkohola, nedostatak sluha odraslih za osobne probleme mladih, problemi komunikacije među vršnjacima, problemi vezani uz školu koji su vezani uz odnos profesora prema učenicima te neopremljenost fakulteta i škola i konačno problem nedostatka novca. Kao specifični problemi za neke dobne skupine istaknuli su se problem nerazumijevanja roditelja koji je izraženiji u mlađim dobnim skupinama te problem nemogućnosti nalaženja zaposlenja koji je izražen kod starijih ispitanika. Uz veličinu naselja vežu se slijedeći problemi: prometna nepovezanost, nedostupnost informacija i problem privatnosti u maloj sredini. Osim toga, istaknuli su se i specifični problemi vezani uz pojedinu regiju.

psihosocijalni problemi; vrijednosti; percepcija socijalne pravednosti; atribucija uspjeha; adolescenti

nije evidentirano

engleski

Problems and needs of adolescents in Croatia

nije evidentirano

psychosocial problems; values; perception of social justice; attribution for success; adolescents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb:

2002.

953-175-175-7

160

objavljeno

Povezanost rada

Psihologija