crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 120021

Zbornik radova

Autori: Lončarić, Darko
Naslov: Provjera nekih suprostavljenih teorijskih objašnjenja efekta sadržaja na Wasonovom zadatku odabira
( Empirical validation of competing theories about the content effect in Wason selection task. )
Izvornik: 15. Dani Ramira Bujasa - sažeci priopćenja / Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu , 2001. 33.
Skup: 15. Dani Ramira bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 13.-15.12. 2001.
Ključne riječi: Wasonov zadatak odabira
( Wason selection task )
Sažetak:
Do sada su zabilježeni brojni pokušaji objašnjenja odgovora koje ispitanici daju na tematskim verzijama Wasonovog zadatka odabira. Predmet ovog istraživanja je usporedba teorije socijalne razmjene (Cosmides, 1989 ; Cosmides i Tooby, 1992) i teorije razumijevanja zadatka (Liberman i Klar, 1996) kroz tri kritična testa na kojima navedene teorije predviđaju suprotne odgovore ispitanika. Prema teoriji socijalne razmjene, prisustvo socijalnog ugovora u tekstu zadatka odgovorno je za učestalije javljanje logički točnih odgovora na zadatku, što se još naziva i efektom sadržaja. S druge strane, teorija razumijevanja zadatka smatra da su za efekt sadržaja odgovorni neki drugi elementi u tekstu zadatka koji utječu na to kako će ispitanik razumjeti zadatak, pa tako inhibiraju ili facilitiraju davanje logički točnih odgovora. U istraživanju je sudjelovalo 98 studentica i 27 studenata na raznim fakultetima Riječkog sveučilišta. S ciljem provjere navedenih teorija, uspoređeni su odgovori ispitanika na različitim verzijama zadatka (varirano je prisustvo i odsustvo socijalnog ugovora te prisustvo i odsustvo inhibirajućih i facilitirajućih elemenata u tekstu zadatka). Rezultati ukazuju na zaključak da se odgovori ispitanika i pojava efekta sadržaja mogu bolje objasniti teorijom socijalne razmjene, dok elementi iz teorije razumijevanja zadatka ne mogu sami po sebi izazvati klasičan efekt sadržaja i imaju minimalan utjecaj na odgovore ispitanika. Upravo elementi cijene i koristi u socijalnom ugovoru najviše doprinose pojavi efekta sadržaja na tematskim verzijama Wasonovog zadatka odabira.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4