crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 130760

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Šakić, Vlado
Naslov: Sociopsihološka rasprava o socijalnom identitetu mladih
( Youth&#8217 ; s social identity - socio-psychological view )
Knjiga: Mladi u postmodernoj. Kamo idu mladi naraštaji?
Urednik/ci: Jelenić, Josip
Izdavač: Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove.
Grad: Zagreb
Godina: 2002
Raspon stranica:: 11-30
ISBN: 953-6257-94-7
Ključne riječi: socijalni identitet, mladi, vrijednosne orijentacije, socijalizacija
( social identity, youth, value orientation, socialization )
Sažetak:
Socijalni kontekst u kojem mladi u Hrvatskoj odrastaju i oblikuju identitete bitno se razlikuje od socijalnog konteksta u kojem su svoje identitete oblikovali pripadnici skupina koji predstavljaju dominantnu ili roditeljsku kulturu. Razlika se odnosi na kategoriju socijalnog pritiska življenja, na opće uvjete i kakvoću življenja i na razvoj komunikacija i medija, ali razlika je vidljiva i u opaženom odstupanju identiteta mladih od identiteta poželjnog roditeljskoj kulturi ovisno o roditeljskim stilovima odgoja. Identitet mladih sagledan je kroz prizmu Tajfel-ove teorije samo-kategorizacije u kojoj se razlikuju tri razine samo-određivanja. Mladi sami sebe samo-kategoriziraju u tri prototipa identiteta &#8211 ; tradicionalni, samo-ostvarujući i hedonistički ili konzumentski. Analiza socijalnog identiteta mladih dana je kroz nacionalnu skupinu mladih koji pripadaju srednjo-europskom i mediteranskom kulturnom krugu. Međusobnom usporedbom različitih skupina mladih, te usporedbom sa skupinom odraslih, raspravlja se kako na oblikovanje socijalnog identiteta mladih utječe sustav vrednota, obitelj i roditeljski postupci, susjedstvo, škola, vršnjačke skupine i mediji.
Projekt / tema: 0194103
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4