crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 134234

Časopis

Autori: Takšić, Vladimir; Štokalo, Vesna; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Naslov: Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi
( Prognostic validity of emotional intelligence (competence) for academic achievement )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 11 (2002); 81-90
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: emocionalna inteligencije; školski uspjeh
( emotional intelligence; academic achievement )
Sažetak:
Popularna shvaćanja konstrukta uglavnom vrlo ambiciozno i nekritički navode pretpostavke da je emocionalna inteligencija u stanju objasniti većinu ostatka varijance školskog uspjeha, koju nije uspjela objasniti akademska inteligencija. Međutim, ozbiljniji pristupi koji se temelje na znanstvenoj metodologiji puno su skromniji u procjeni prognostičkih sposobnosti emocionalne inteligencije, a posebno ističu problem operacionalizacije, kao i načina ispitivanja samog konstrukta. Cilj ispitivanja je bio provjeriti odnos između akademske i emocionalne inteligencije (kompetentnosti), kao i prognostičke mogućnosti ovih varijabli u procjeni školskog (akademskog) uspjeha. Na uzorku od 179 gimnazijalaca primijenjeno je nekoliko testova akademske inteligencije iz baterije Kalifornijskog testa mentalne zrelosti, Test analize emocija i Upitnik emocionalne kompetentnosti, koji mjeri tri facete: uočavanje emocija kod sebe i drugih, izražavanje emocija i upravljanje svojim i tuđim emocijama. Rezultati su pokazali da postoji značajna i umjerena pozitivna korelacija između testova akademske i emocionalne inteligencije (sposobnosti analize emocija), ali ne i između testova i upitnika emocionalne kompetentnosti (inteligencije). Verbalni faktor akademske inteligencije i emocionalna kompetentnost su se (pored varijable spola ispitanika) pokazali značajnim prediktorima školskog uspjeha, ali su uspjeli objasniti tek skroman dio (14, 7%) njegove varijance.
Projekt / tema: 0009023
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4