Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi (CROSBI ID 103173)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Takšić, Vladimir ; Štokalo, Vesna ; Kolić-Vehovec, Svjetlana Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi // Psihologijske teme, 11 (2002), 81-90-x

Podaci o odgovornosti

Takšić, Vladimir ; Štokalo, Vesna ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

hrvatski

Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi

Popularna shvaćanja konstrukta uglavnom vrlo ambiciozno i nekritički navode pretpostavke da je emocionalna inteligencija u stanju objasniti većinu ostatka varijance školskog uspjeha, koju nije uspjela objasniti akademska inteligencija. Međutim, ozbiljniji pristupi koji se temelje na znanstvenoj metodologiji puno su skromniji u procjeni prognostičkih sposobnosti emocionalne inteligencije, a posebno ističu problem operacionalizacije, kao i načina ispitivanja samog konstrukta. Cilj ispitivanja je bio provjeriti odnos između akademske i emocionalne inteligencije (kompetentnosti), kao i prognostičke mogućnosti ovih varijabli u procjeni školskog (akademskog) uspjeha. Na uzorku od 179 gimnazijalaca primijenjeno je nekoliko testova akademske inteligencije iz baterije Kalifornijskog testa mentalne zrelosti, Test analize emocija i Upitnik emocionalne kompetentnosti, koji mjeri tri facete: uočavanje emocija kod sebe i drugih, izražavanje emocija i upravljanje svojim i tuđim emocijama. Rezultati su pokazali da postoji značajna i umjerena pozitivna korelacija između testova akademske i emocionalne inteligencije (sposobnosti analize emocija), ali ne i između testova i upitnika emocionalne kompetentnosti (inteligencije). Verbalni faktor akademske inteligencije i emocionalna kompetentnost su se (pored varijable spola ispitanika) pokazali značajnim prediktorima školskog uspjeha, ali su uspjeli objasniti tek skroman dio (14, 7%) njegove varijance.

emocionalna inteligencije; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Prognostic validity of emotional intelligence (competence) for academic achievement

nije evidentirano

emotional intelligence; academic achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11

2002.

81-90-x

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija