crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 134386

Zbornik radova

Autori: Čolović, Divna; Takšić, Vladimir
Naslov: Odnos mjera emocionalne inteligencije i nekih osobina ličnosti
( Relationship between emotional intelligence and some personality traits )
Izvornik:
Skup: XIII Dani psihologije
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 23-25.05.2002.
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; osobine ličnosti
( emotional intelligence; personality traits )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je provjeriti odnos između emocionalne inteligencije (kompetentnosti) i nekih osobina ličnosti (empatije, aleksitimije, depresije, anksioznosti i percepcije osobne nekompetentnosti) i da li postoje razlike po spolu u emocionalnoj inteligenciji i njene tri skale. Ispitivanje je provedeno na uzorku učenika drugog i trećeg razreda gimnazije (N=127 ; 81 ženskog i 46 muškog spola). Rezultati su pokazali da su prve dvije skale empatije: skala empatičke brige i skala tendencije preuzimanja perspektive drugoga, su statistički značajno, pozitivno, povezane sa sve tri skale emocionalne inteligencije: skalom percepcije emocija, skalom sposobnosti izražavanja emocija i skalom sposobnosti upravljanja emocijama, kao i sa ukupnim rezultatom na upitniku emocionalne inteligencije. Sva tri faktora aleksitimije (poteškoće u identifikaciji emocija, poteškoće u opisivanju emocija i eksternalno orjentirano mišljenje), anksioznost i percepcija osobne nekompetentnosti su statistički značajno, negativno, povezani sa svim skalama emocionalne inteligencije, kao i sa ukupnim rezultatom na upitniku emocionalne inteligencije. Depresija je statističi značajno, negativno povezana sa trećom skalom emocionalne inteligencije &#8211 ; skalom sposobnosti upravljanja emocijama. Također se pokazalo da se djevojke i mladići značajno razlikuju unutar sva četiri kriterija emocionalne inteligencije. Djevojke postižu više rezultate na sve tri skale emocionalne inteligencije (skali percepcije emocija, skali sposobnosti izražavanja emocija i skali sposobnosti upravljanja emocijama) i imaju općenito veće ukupne rezultate na upitniku emocionalne inteligencije.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0009023
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4