crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 134455

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Takšić, Vladimir
Naslov: Upitnici emocionalne inteligencije (kompetentnosti) UEK
( The questionnaires of emotional intelligence and competence )
Knjiga: Zbirka psihologijskih skala i upitnika
Urednik/ci: Lacković-Grgin, Katica ; Proroković, Ana ; Ćubela, Vera i Penezić, Zvjezdan Penezić
Izdavač: Filozofski fakultet u Zadru
Grad: Zadar
Godina: 2002
Serija: Svezak 1
Raspon stranica:: 27-41
ISBN: 953-6721-04-X
Ključne riječi: upitnici, emocionalna inteligencija, emocionalna kompetentnost
( Questionnaires, emotional intelligence, emotional competence )
Sažetak:
Operacionalizacija konstrukta emocionalne inteligencije je izvršena skalama samoprocjene. Prema modelu Mayera i Saloveya (1999) formulirane su tvrdnje čiji se sadržaj odnosio na svaku od 16 sposobnosti iz modela (detaljan opis pojedinih sposobnosti modela nalazi se u Mayer i Salovey, 1999. str. 29.). One su dobijene kombinacijom četiri razine složenosti procesa od kojih je svaka sadržavala četiri razvojno različite sposobnosti. Ispitanici su na skalama Likertovog tipa od pet stupnjeva procjenjivali razvijenost vlastitih sposobnosti iz domene emocionalne inteligencije. Ovakav pristup je karakterističan za ispitivanje samopoimanja, a relevantan je zbog toga što se osobe obično ponašaju u skladu s uvjerenjem o vlastitim sposobnostima (Bandura, 1977 ; prema Bezinović, 1988)). Konačna verzija upitnika (UEK-136) imala je 136 čestica rasposređenih u 16 subskala (Takšić, 1998a ; Takšić, Jurin, Cvenić, 2001). Tvrdnje su u upitniku prezentirane slučajnim redosljedom (prema abecednom redu početnog slova tvrdnje). Iz verzije skale od 136 čestica izabrane su čestice u dvije kraće verzije upitnika koje su imale 45 (UEK-45), odnosno 15 čestica (UEK-15 ; Takšić, 2001). Osnovni razlog za konstrukciju kraćih skala je praktičnost, kao i mogućnost uporabe u istraživanjima i praksi u vremenski ograničenim uvjetima. U tekstu su prikazani rezultati analiza metrijskih osobina upitnika i to u tri različita uzorka ispitanika: a) učenici (N=458) II i III razreda gimnazije Juraj Baraković u Zadru (Takšić, 1998a), b) reprezentativni uzorak (N=834) srednjoškolaca u Zadru (Takšić, 1998b) i c) studenti (N=193) Sveučilišta u Osijeku (Mihaljević, 1999).
Projekt / tema: 0009023
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4