Upitnici emocionalne inteligencije (kompetentnosti) UEK (CROSBI ID 28701)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Takšić, Vladimir
hrvatski
Upitnici emocionalne inteligencije (kompetentnosti) UEK
Operacionalizacija konstrukta emocionalne inteligencije je izvršena skalama samoprocjene. Prema modelu Mayera i Saloveya (1999) formulirane su tvrdnje čiji se sadržaj odnosio na svaku od 16 sposobnosti iz modela (detaljan opis pojedinih sposobnosti modela nalazi se u Mayer i Salovey, 1999. str. 29.). One su dobijene kombinacijom četiri razine složenosti procesa od kojih je svaka sadržavala četiri razvojno različite sposobnosti. Ispitanici su na skalama Likertovog tipa od pet stupnjeva procjenjivali razvijenost vlastitih sposobnosti iz domene emocionalne inteligencije. Ovakav pristup je karakterističan za ispitivanje samopoimanja, a relevantan je zbog toga što se osobe obično ponašaju u skladu s uvjerenjem o vlastitim sposobnostima (Bandura, 1977 ; prema Bezinović, 1988)). Konačna verzija upitnika (UEK-136) imala je 136 čestica rasposređenih u 16 subskala (Takšić, 1998a ; Takšić, Jurin, Cvenić, 2001). Tvrdnje su u upitniku prezentirane slučajnim redosljedom (prema abecednom redu početnog slova tvrdnje). Iz verzije skale od 136 čestica izabrane su čestice u dvije kraće verzije upitnika koje su imale 45 (UEK-45), odnosno 15 čestica (UEK-15 ; Takšić, 2001). Osnovni razlog za konstrukciju kraćih skala je praktičnost, kao i mogućnost uporabe u istraživanjima i praksi u vremenski ograničenim uvjetima. U tekstu su prikazani rezultati analiza metrijskih osobina upitnika i to u tri različita uzorka ispitanika: a) učenici (N=458) II i III razreda gimnazije Juraj Baraković u Zadru (Takšić, 1998a), b) reprezentativni uzorak (N=834) srednjoškolaca u Zadru (Takšić, 1998b) i c) studenti (N=193) Sveučilišta u Osijeku (Mihaljević, 1999).
upitnici, emocionalna inteligencija, emocionalna kompetentnost
nije evidentirano
engleski
The questionnaires of emotional intelligence and competence
nije evidentirano
Questionnaires, emotional intelligence, emotional competence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
27-41-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Zbirka psihologijskih skala i upitnika
Lacković-Grgin, Katica ; Proroković, Ana ; Ćubela, Vera i Penezić, Zvjezdan Penezić
Zadar: Sveučilište u Zadru
2002.
953-6721-04-X