Izdavač: Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži
Godina: 2003
Stranica: 488
ISBN: 953-6815-38-9
Ključne riječi: samohrani roditelji; obitelj; kvaliteta života; društveni stavovi; socijalna podrška; socijalna politika
( single parents; family; quality of life; social attitudes; social support; social policy )
Ova knjiga nastala je na temelju opsežne istraživačke studije o jednoroditeljskim obiteljima u Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je upoznati i pobliže objasniti položaj jednoroditeljskih obitelji u Hrvatskoj i osobni doživljaj samohranog roditeljstva te, na temelju utvrđenih prioriteta i mišljenja roditelja, predložiti mjere za poboljšanje kvalitete života samohranih roditelja i njihove djece. Provedeno je opsežno anketno istraživanje u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i Splitu s ukupno 812 roditelja: 405 iz jednoroditeljskih obitelji i 407 iz dvoroditeljskih obitelji. Različiti tipovi obitelji uspoređivani su s obzirom na životni standard, brigu o djeci i korištenje usluga za djecu, obiteljske odnose, izvore zadovoljstva i nezadovoljstva, socijalnu podršku i dobrobit roditelja te potrebne oblike pomoći. Ispitani su i stavovi bliže i šire društvene okoline prema različitim oblicima jednoroditeljskih obitelji. Da bi se dobio što potpuniji uvid u osobni doživljaj samohranog roditeljstva provedeno je dodatno istraživanje kvalitativnog tipa u kojem su analizirani intervjui s 97 roditelja. Knjiga se sastoji iz deset cjelina od kojih prvih osam uključuje ukupno 17 poglavlja, a posljednje dvije literaturu i dodatke. U dodacima su tablice s anketnim podacima, anketni upitnik i neke životne priče samohranih roditelja. Autorice poglavlja su voditeljica istraživanja dr. sc. Zora Raboteg-Šarić i suradnice u istraživanju dr. sc. Ninoslava Pećnik i Vedrana Josipović. Prva dva dijela knjige sadrže teorijske osnove i opis metodologije istraživanja, a rezultati istraživanja opisuju se i interpretiraju u cjelinama pod nazivom: "Značaj obitelji i obilježja životne situacije jednoroditeljskih i dvoroditeljskih obitelji", "Skrb o djeci i obiteljska interakcija", "Reakcije uže i šire društvene okoline", "Formalni sustav podrške obiteljima", i "Analiza intervjua sa samohranim roditeljima". Završno poglavlje sadrži zaključke i preporuke za daljnje djelovanje, temeljene na glavnim nalazima istraživanja.
Projekt / tema: 0194102
Kategorija: Znanstvena
Sociologija,Psihologija,Socijalne djelatnosti