crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 152993

Časopis

Autori: Šimić, Slavica; Sorić, Izabela
Naslov: Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja
( Personality factors and teacher attitude in relation to their evaluation methods )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 7 (2004), 1; 109-128
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: osobine ličnosti ; stavovi nastavnika ; način ocjenjivanja
( personality factors ; teacher attitudes ; evaluation methods )
Sažetak:
Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja Školsko ispitivanje učeničkih znanja u psihologijskom smislu jest postupak u kojem se pitanjima (podražajima) upućenim subjektu (učeniku) izazivaju reakcije znanja (odgovori). Pri ocjenjivanju prosuđuje se vrijednost učenikovih odgovora jedinicama ljestvice školskih ocjena i tako posredno mjere njegova znanja (Grgin, 1994). Međutim, u situaciji mjerenja učeničkih znanja djeluje i niz faktora koji uvjetuju nedovoljnu objektivnost ocjenjivanja znanja. Jedan od faktora koji utječe na lošu metrijsku vrijednost ocjena, a koji ovisi o nastavniku kao mjernom instrumentu jest nastavnička osobna jednadžba koja se očituje u tendenciji neopravdanog spuštanja ili podizanja kriterija procjenjivanja. Vrlo se malo istraživanja bavilo osobnom jednadžbom nastavnika, i upravo zbog toga činilo se zanimljivim ispitati odnos nastavničke osobne jednadžbe i osobina ličnosti nastavnika. Pretpostavili smo da bi pri tome ulogu posrednika mogli imati stavovi, osjećaji i očekivanja koja nastavnici imaju prilikom ocjenjivanja školskog znanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 76 predmetnih nastavnika zadarskih osnovnih škola. Nastavnici su popunili slijedeće upitnike: Goldbergov upitnik za mjerenje petfaktorskog modela ličnosti (adaptirana skraćena verzija skale od 50 čestica) (Goldberg, 1999), Skalu eksternalnog lokusa kontrole (Bezinović, 1988), Skalu samoaktualizacije (Šimić, 2000), te Skalu nastavničkih stavova, osjećaja i očekivanja pri procjenjivanju znanja (Sorić i Šimić, u tisku). Rezultati su pokazali različite složaje prediktorskih varijabli (spol, dob, staž, dimenzije samoaktualizacije, ekstraverzija, ugodnost, savjesnost, emocionalna stabilnost, intelekt i lokus kontrole) za Negativan stav prema znanju (podcjenjivanje), Pozitivan stav prema znanju (precjenjivanje) i Pozitivan stav prema ocjenjivanju, kao i za Nesigurnost u ocjenjivanju, Visok kriterij u ocjenjivanju i Pozitivne osjećaje pri ocjenjivanju. Dakle, čini se da se stavovi nastavnika prema znanju i ocjenjivanju, kao i osjećaji koje pri tome doživljavaju mogu u određenoj mjeri objasniti osobinama ličnosti. Kako se upravo s obzirom na svoje stavove razlikuju blagi, umjereni i strogi nastavnici, moglo bi se reći da osobine ličnosti posredno, preko stavova, djeluju na način na koji nastavnici ocjenjuju znanje svojih učenika.
Projekt / tema: 0070015
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: https://hrcak.srce.hr/3245
URL cjelovitog teksta: https://hrcak.srce.hr/3245
Google Scholar: Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4