Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja (CROSBI ID 106599)

Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Šimić, Slavica ; Sorić, Izabela Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja // Suvremena psihologija, 7 (2004), 1; 109-128

Podaci o odgovornosti

Šimić, Slavica ; Sorić, Izabela

hrvatski

Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja

Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja Školsko ispitivanje učeničkih znanja u psihologijskom smislu jest postupak u kojem se pitanjima (podražajima) upućenim subjektu (učeniku) izazivaju reakcije znanja (odgovori). Pri ocjenjivanju prosuđuje se vrijednost učenikovih odgovora jedinicama ljestvice školskih ocjena i tako posredno mjere njegova znanja (Grgin, 1994). Međutim, u situaciji mjerenja učeničkih znanja djeluje i niz faktora koji uvjetuju nedovoljnu objektivnost ocjenjivanja znanja. Jedan od faktora koji utječe na lošu metrijsku vrijednost ocjena, a koji ovisi o nastavniku kao mjernom instrumentu jest nastavnička osobna jednadžba koja se očituje u tendenciji neopravdanog spuštanja ili podizanja kriterija procjenjivanja. Vrlo se malo istraživanja bavilo osobnom jednadžbom nastavnika, i upravo zbog toga činilo se zanimljivim ispitati odnos nastavničke osobne jednadžbe i osobina ličnosti nastavnika. Pretpostavili smo da bi pri tome ulogu posrednika mogli imati stavovi, osjećaji i očekivanja koja nastavnici imaju prilikom ocjenjivanja školskog znanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 76 predmetnih nastavnika zadarskih osnovnih škola. Nastavnici su popunili slijedeće upitnike: Goldbergov upitnik za mjerenje petfaktorskog modela ličnosti (adaptirana skraćena verzija skale od 50 čestica) (Goldberg, 1999), Skalu eksternalnog lokusa kontrole (Bezinović, 1988), Skalu samoaktualizacije (Šimić, 2000), te Skalu nastavničkih stavova, osjećaja i očekivanja pri procjenjivanju znanja (Sorić i Šimić, u tisku). Rezultati su pokazali različite složaje prediktorskih varijabli (spol, dob, staž, dimenzije samoaktualizacije, ekstraverzija, ugodnost, savjesnost, emocionalna stabilnost, intelekt i lokus kontrole) za Negativan stav prema znanju (podcjenjivanje), Pozitivan stav prema znanju (precjenjivanje) i Pozitivan stav prema ocjenjivanju, kao i za Nesigurnost u ocjenjivanju, Visok kriterij u ocjenjivanju i Pozitivne osjećaje pri ocjenjivanju. Dakle, čini se da se stavovi nastavnika prema znanju i ocjenjivanju, kao i osjećaji koje pri tome doživljavaju mogu u određenoj mjeri objasniti osobinama ličnosti. Kako se upravo s obzirom na svoje stavove razlikuju blagi, umjereni i strogi nastavnici, moglo bi se reći da osobine ličnosti posredno, preko stavova, djeluju na način na koji nastavnici ocjenjuju znanje svojih učenika.

osobine ličnosti ; stavovi nastavnika ; način ocjenjivanja

nije evidentirano

engleski

Personality factors and teacher attitude in relation to their evaluation methods

nije evidentirano

personality factors ; teacher attitudes ; evaluation methods

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2004.

109-128

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice