( Competency Building Based upon the Introduction of the Modular Shipyard Concept )
Izvornik: Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split
Vrsta: Elaborat
Godina: 2004
Ključne riječi: montažno brodogradilište; mala i srednja poduzeća; temljne kompetencije
( modular shipyard concept; small and medium-sized enterprises; core competencies )
U uvodnom dijelu rada navedene su značajke gospodarstva Splitsko-dalmatinske županije s posebnim osvrtom na industriju i brodogradnju, te značaj koji ima brodogradnja u Županiji. U nastavku su dati osnovni financijski pokazatelji, broj zaposlenih i plaće, organizacija, te značaj koji ima Grupa Brodosplit. U studiji je za sagledavanje opasnosti i povoljnih prilika, te odabiranje odgovarajuće strategije (koja će omogućiti iskorištavanje svojih prednosti i povoljnih prilika u okolini) usvojena SWOT analiza. Za opis poslovnog procesa, analizu postojećeg stanja i prijedlog reorganizacije proizvodnog sustava korištena je ARIS metodologija. Posebno su naznačena suvremena kretanja u brodogradnji na razinama svijeta, Europe i Republike Hrvatske, te proces restrukturiranja i/ili reinženjeringa. Središnji dio studije predstavljaju poglavlja 5. i 6. Nakon postavljanja vizije, misije i ciljeva analiziran je postojeći poslovno-proizvodni proces Brodosplita, te navedene temeljne aktivnosti koje bi trebale ostati unutar poduzeća. U drugoj fazi pretvorbe, izdvojene organizacijske jedinice povezale bi se sa poduzećima unutar i izvan Splitsko-dalmatinske županije. Treba naglasiti, da studija temeljem spoznaja o stanju u Brodosplitu kao i suvremenim kretanjima u brodogradnji a u funkciji postizanja konkurentnosti daje prijedlog izdvajanja određenih djelatnosti, dok se za svako pojedinačno izdvajanje neke organizacijske jedinice nužno izraditi studiju opravdanosti izdvajanja te njenom organizacijom koja bi omogućila uspjeh tvrtke na tržištu. Osim reorganizacije postavljen je prijedlog povećanja tehnološke razine Brodosplita, te data ekonomska analiza opravdanosti uvođenja montažnog brodogradilišta. Poglavlje 6. sadrži očekivane učinke restrukturiranja brodogradnje na konceptu montažnog brodogradilišta na razvoj malog i srednjeg poduzetništva u regiji. Na kraju studije je dat prijedlog brodograđevnog clustera, odnosno povezivanja brodogradilišta, najprije u okviru Splitsko-dalmatinske županije, pa prema višem clusteru na razini Republike Hrvatske.
Projekt / tema: 0023005
Geologija
Puni text rada: 156400.Predgovor.doc