crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 156946

Zbornik radova

Autori: Babarović, Toni
Naslov: Profesionalni interesi i radne vrijednosti u profesionalnom savjetovanju: mala, ali originalna uloga vrijednosti
( Vocational interests and work values in career counseling: Small but original contribution of values )
Izvornik: XIV. Dani psihologije u Zadru / Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I ; Penezić, Z. (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2004. 39.
Skup: XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 26-29.05.2004.
Ključne riječi: profesionalni interesi; radne vrijednosti; izbor zanimanja; profesionalno savjetovanje
( vocational interests; work values; vocational choice; career counseling )
Sažetak:
U profesionalnom savjetovanju česta je upotreba upitnika profesionalnih interesa i radnih vrijednosti. Interesi su, prema dosadašnjim istraživanjima i iskustvima bolji prediktori za odabir zanimanja nego što su to vrijednosti. S druge strane, vrijednosti definiraju životne ciljeve i širi spektar ponašanja koji također određuje profesionalni razvoj pojedinca. Cilj je ovog rada bilo utvrditi specifičnu ulogu vrijednosti u profesionalnom odlučivanju. U istraživanju su korišten USPI (hrvatska verzija Hollandovog SDS-a) kao mjera interesa i V-upitnik kao mjera radnih vrijednosti. Sudjelovalo je 580 učenika iz šest zagrebačkih srednjih škola heterogenih prema svom obrazovnom programu. Diskriminativnom analizom su klasificirani učenici u odgovarajuće škole na osnovi njihovih interesa i vrijednosti. Dobiveni rezultati pokazuju da je točnost klasifikacije na osnovi interesa 56.7%, a na osnovi vrijednosti 42.5%. Koristeći, pri klasifikaciji, vrijednosti i interese zajedno, točno smo rasporedili 62.4% učenika u škole koje pohađaju. Očit je relativno skroman doprinos vrijednosti pri zajedničkoj klasifikaciji u odnosu na onu provedenu samo na osnovi interesa. Ipak, strukture diskriminativnih funkcija koje su derivirane na osnovi interesa i one formirane na osnovi vrijednosti se donekle razlikuju. Te strukturalne razlike igraju značajnu ulogu u združenoj klasifikaciji, gdje je vidljiva mala, ali jasna uloga vrijednosti. Specifična uloga vrijednosti kreativnosti bit će dodatno razmotrena.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 0194101
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4