crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 159925

Časopis

Autori: Ćubela Adorić, Vera
Naslov: Svijest o sebi i drugima tijekom srednjoškolske dobi: Prilog validaciji Upitnika socijalne svijesti (1)
( Awareness of self and others during high school period: A contribution to validation of The social awareness inventory (1) )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 6 (2003), 1; 55-72
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: svijest o sebi; samosvjesnost; svijest o drugima
( self-awareness; self-consciousness; other-awareness )
Sažetak:
Upitnik socijalne svijesti (USS ; Sheldon, 1996) je instrument namijenjen mjerenju individualnih razlika u osam formi svijesti o sebi i drugima, definiranih objektom (ja vs. drugi), sadržajem (privatni vs. javni self) i perspektivom (vlastita vs. tuđa). Prethodne primjene u skupinama studenata pokazale su da se korelacije među njegovim skalama mogu objasniti u terminima dviju dimenzija (tzv. podijeljeni i utemeljeni self), koje, izgleda, reflektiraju distinkciju između selfa kao objekta spoznaje i selfa kao znalca. Cilj našeg uistraživanja bio je provjeriti pretpostavku da dvofaktorska struktura USS, koja je dobivena kod studenata, možda reflektira ishod nekih procesa razvoja selfa tijekom adolescencije. Stoga smo primijenili USS u skupini od 239 učenika i 240 učenica I. do IV. razreda srednje škole. U skladu sa Sheldonovim nalazima, u analizi na glavne komponente dosljedno su dobivene solucije s dva faktora, čija se međusobna povezanost u funkciji dobi (razreda) povećava. Rezultati analize na zajedničke faktore pokazali su, međutim, da se dva faktora u latentnoj strukturi USS ne mogu pouzdano razlikovati prije trećeg razreda. Ovi naizgled suprotni obrasci rezultata faktorske analize USS interpretirani su kao odraz dvaju načela razvoja selfa: diferencijacije (rezultati dobiveni u analizi na zajedničke faktore) i integracije (rezultati dobiveni u analizi na glavne komponente).
Projekt / tema: 0070002
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Svijest o sebi i drugima tijekom srednjoškolske dobi: Prilog validaciji Upitnika socijalne svijesti (1)



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4