crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 160842

Zbornik radova

Autori: Žebec, Mislav-Stjepan; Dumbović, Ivana; Zorec, Lea
Naslov: Test kvantitativno-relacijskih sposobnosti : Prikaz, svojstva i razvojne promjene
( A test of quantitative-relational aptitudes : Review, characteristics and developmental changes )
Izvornik: Međunarodni znanstveno-stručni skup Međunarodni znanstveno-stručni skup : sažeci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Filozofski fakultet, Odjel za psihologiju , 2004. 110-110 (ISBN: 9539922968).
Skup: Dani psihologije (14 ; 2004)
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 26.-29.05.2004.
Ključne riječi: test kvantitativno-relacijskih sposobnosti; teorija A. Demetriou; razvojno ispitivanje; metrijske osobine
( a test of quantitative-relational aptitudes; A. Demetriou's theory; developmental research; metric characteristics )
Sažetak:
Test kvantitativno-relacijskih sposobnosti (The Quantitative-Relational Tasks) je razvojni instrument A. Demetrioua konstruiran za procjenu razvijenosti jednog vida čovjekovog kognitivnog funkcioniranja koji se u teoriji kognitivnog razvoja spomenutog autora naziva kvantitativno-relacijski sustav. Tro-razinska teorija razvijajućeg uma A. Demetrioua predstavlja do sada najopsežniji i najproduktivniji pokušaj integriranja nekoliko istraživačkih tradicija u istraživanju ljudskog intelekta (razvojne, diferencijalne i kognitivne) s ciljem što potpunijeg objašnjavanja čovjekovog kognitivnog razvoja. Tri razine tog teorijskog modela čovjekovog kognitivnog sustava su: razina sustava obrade podataka, razina okolini usmjerenih sustava, razina hiperkognitivnog sustava. Kvantitativno-relacijski sustav je jedan od sedam sustava specijaliziranog kapaciteta (Specialized Capacity Systems) koji čine razinu okolini usmjerenih sustava, filogenetski razvijenu za prilagođeno suočavanje svakog pojedinca sa svojom okolinom. Test kvantitativno-relacijskih sposobnosti ima tri subtesta (omjerno prosuđivanje, aritmetički problemi i algebarski problemi), a unutar svakog od njih sadržane su četiri razvojne razine. Test kvantitativno-relacijskih sposobnosti preveden je na hrvatski jezik, dijelom modificiran i dopunjen ekvivalentnom formom, te primijenjen na uzorku urbane hrvatske populacije. Primjena dvije forme Testa kvantitativno-relacijskih sposobnosti provedena je u jednoj osnovnoj školi i jednoj gimnaziji Grada Zagreba tijekom dvije školske godine (2001/2002 na uzorku 419 ispitanika i 2002/2003 na uzorku 512 ispitanika). Ispitivanje je provedeno na 11 dobnih skupina (8 do 18 godina) u sklopu nacrta ponovljenog transverzalnog ispitivanja. Na temelju dobivenih rezultata provjerena je ekvivalentnost dviju korištenih formi testa te je u svakoj formi provjeren međusoban odnos tri subtesta. Faktorska analiza svih zadataka testa (sva tri subtesta zajedno) na cijelom uzorku ispitanika (sve dobne skupine) ukazuje na jednofaktorsku strukturu Testa kvantitativno-relacijskih sposobnosti, što pokazuju i relativno visoke međusobne korelacije subtestova. Međutim, parcijaliziranjem varijance dobi međusobne korelacije subtestova znatno opadaju, što pokazuje da velik dio zajedničke varijance objašnjavaju nespecifična kognitivna svojstva suštinski vezana uz dob ispitanika. Ispitane su dobne promjene svakog subtesta zasebno, kao i cjelokupnog testa, razmatrajući pri tome i mogući utjecaj spola. Redom su prikazane metrijske osobine cijelog testa i pojedinih subtestova, vodeći pri tome računa da se radi o razvojnom instrumentu koji nije zamišljen kao psihometrijski test. Uzevši u obzir brojčanu raznolikost ispitanih dobnih skupina i podatke iz literature o istom testu, dobiveni rezultati ukazuju na vrlo dobra metrijska svojstva Testa kvantitativno-relacijskih sposobnosti.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0194106
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4