crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 162862

Zbornik radova

Autori: Čorko, Irena; Vranić, Andrea
Naslov: Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta
( The effect of knowledge in a domain on the creativity of the product )
Izvornik: 14. Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan penezić (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2004. 45.
Skup: XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 26-29. 05. 2004.
Ključne riječi: kreativnost; znanje
( creativity; knowledge )
Sažetak:
Ovim istraživanjem ispitano je kakav je utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta Studentice psihologije (N=38) su, podijeljene u dvije skupine, izrađivale kolaž u različitim eksperimentalnim uvjetima. Studentice u kontrolnoj skupini (N=20) dobile su zadatak da prije izrade kolaža desetak minuta razmisle o tome kakav bi trebao biti kolaž koji bi bio procijenjen kao kreativan i što bi one trebale učiniti da kolaž bude kreativan, te su ta svoja razmišljanja zapisivale na papir. Studentice u eksperimentalnoj skupini (N=18) prije početka izrade kolaža imale su desetak minuta vremena da prouče 95 kolaža koji su nastali u sklopu drugog istraživanja, a napravljeni su u jednakom vremenskom roku i od istog materijala. Svim ispitanicama rečeno je da pokušaju napraviti kolaž koji bi bio što kreativniji. Kreativnost i druge dimenzije radova procijenilo je 11 sudaca tehnikom suglasnog procjenjivanja. Faktorskom analizom izdvojena su dva ortogonalna faktora za koje se može utvrditi da predstavljaju faktor kreativnosti i faktor tehničke valjanosti. Pokazalo se da poznavanje domene ima pozitivne efekte na procijenjenu kreativnost produkata, dok se u aspektu tehničke valjanosti rezultati kontrolne i eksperimentalne skupine značajno ne razlikuju. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju mnogobrojne teorije kreativnosti prema kojima je poznavanje područja u kojem produkt nastaje jedan od glavnih faktora koji omogućuju kreativno stvaranje.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 0130425
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4