crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 164032

Zbornik radova

Autori: Kulenović, Alija
Naslov: IZABRANO NETOČNO RJEŠENJE U ZADACIMA TIPA VIŠESTRUKOG IZBORA KAO OSNOVICA ZA POBOLJŠANJE DIJAGNOZE MJERENOG ATRIBUTA?
( Selected incorrect answers in multiple-choice items as a basis for improvement of the assessment )
Izvornik: XIV. Dani psihologije u Zadru: sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2004. 76.
Skup: XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 26-29.05.2004.
Ključne riječi: testovi učinka; zadaci tipa višestrukog izbora; distraktori
( performance tests; multiple-choice items )
Sažetak:
Formuliran je i preliminarno provjeren novi model kvantitativnog tretmana odgovora ispitanika u testovima učinka sa zadacima tipa višestrukog izbora. Pri standardnoj izradi testova ovog tipa, planiranih za binarnu shemu ocjenjivanja uratka u zadacima, distraktori se konstruktivno nastoje učiniti jednako atraktivnim, što ima za (ciljanu) posljedicu neovisnost biranja netočnog rješenja o veličini predmeta mjerenja. Opisana racionala opravdava metrijsko izjednačavanje svih ispitanika s izabranim netočnim odgovorom, a time ujedno daje i formalno obrazloženje binarnog (ili dihotomnog) kvantificiranja uratka u zadacima. Temeljna psihološka racionala novog modela sastoji se u pretpostavci da izbor netočnog odgovora nije (odnosno, ne treba biti) slučajna funkcija veličine mjerenog atributa. Kada bi distraktori bili izrađeni tako da je njihov izbor determiniran veličinom mjerenog atributa, pojedini zadaci bi mogli postati općenito bolje mjere, a njihovi kompoziti nužno učinkovitije procjene u odnosu na one koje su izvedene pod binarnim modelom. Novi model je primijenjen i provjeren na 4 forme neverbalnog, klasično izrađenog testa apstraktnog mišljenja. Pokazalo se da čak i kod ovakvih testova, izrađenih u sklopu klasične paradigme, primjena novog modela sustavno dovodi do izvjesnog poboljšavanja svojstava zadataka (osjetljivost, pouzdanost, valjanost i reprezentativnost) i istih karakteristika kompozitnih rezultata koji su iz njih izvedeni. Dobiveni rezultati upućuju na pretpostavku da bi opisani model mogao poslužiti kao osnovica nove strategije za priređivanje testova sa zadacima tipa višestrukog izbora te da bi se trud uložen u izradu i evaluaciju ''skaliranih'' distraktora vjerovatno adekvatno kompenzirao dobitkom na njihovoj ekonomičnosti i učinkovitosti.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0130401
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4