Izvornik: 5. kongres Hrvatskog oftalmološkog društva s međunarodnim sudjelovanjem : lnjiga sazetaka ; u: Ophthalmologia Croatica 13 (2004)(S1)
ISSN: 0353-9881
Skup: Kongres Hrvatskog oftalmološkog društva s međunarodnim sudjelovanjem (5 ; 2004)
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 20.-22.05.2004
Ključne riječi: BPC 157; epitelni defekti rožnica; faktori rasta
( BPC 157; corneal epithelial defects; growth factors )
Pokazali smo u našim prethodnim pokusima da BPC 157 pospješuje cijeljenje rožničnih epitelnih defekata u štakora. U ovom pokusu istražuje se da li sialoadenektomija i uklanjanje suznih žlijezda zajedno sa faktorima rasta prisutnim u tim žlijezdama, anulira pozitivne učinke BPC-a na cijeljenje. Albino Wistar štakori (s uklonjenim slinovnicama i suznim žlijezdama) su nasumično podijeljeni u 2 grupe. Nakon intraperitonealne i topikalne anestezije učinjene su cirkularne lezije epitela do limbusa sa kirurškom lancetom pod mikroskopom. Defekti su bojani floeresceinom i fotografirani. Nakon nanošenja lezija ukapavala se fiziološka otopina (kontrolna grupa) ili BPC 157 u koncentracijama 2pg/ml, 2ng/ml, i 2µ ; g/ml. U prvoj grupi ukapavanje je počelo odmah nakon nanošenja lezija svakih 8 sati, do ukupno 40 sati ili manje ukoliko je lezija ranije zacijelila, a u drugoj grupi ukapavanje je počelo s 8 sati odgode nakon nanošenja lezije, a kapanje se vršilo svakih 8 sati, do ukupno 40 sati. Cijeljenje rožničnog epitela pratilo se fotografiranjem floresceinom obojenih rožnica prije aplikacije kapi. Rožnična erozija obojena zelenom bojom određivala se morfometričkom analizom pomoću specijalnog programa VAMTECH. Veličina erozije je izražena kao postotak ukupne rožnične površine. Dobiveni rezultati su komparirani između grupa kako bi se utvrdilo postojanje razlike u veličini epitelizirane površine. U trenutku prve procjene, 8 sati nakon ozlijede, lezije su se smanjile u svim grupama, no nije bilo signifikantne razlike u veličini epitelizirane površine u usporedbi s kontrolnom grupom. U kasnijim intervalima razlika je bila signifikantna i u grupi s kotretmanom i postretmanom (mg, ng) u usporedbi s kontrolnom grupom. Usprkos već prije dokazanog učinka BPC (mg, ng) u promociji cijeljenja rožnične lezije nakon 8 sati, u grupi s kotretmanom dotični učinak nije se pokazao što sugerira da tijekom rane faze cijeljenja BPC ostvaruje učinak u suradnji sa suznim žlijezdama i eventualno žlijezdama slinovnicama. Daljnja neprekinuti učinak (8-48h) pokazuje da BPC samostalno potpomaže zarastanju rožničnih erozija kroz preostali period cijeljenja. U grupi s postretmanom, samostalni učinak BPC na cijeljenje erozija pri aplikaciji BPC-a 8 sati nakon lezije u sialoadenektomiranih štakora potvrđuje ovu pretpostavku.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0129010
Kliničke medicinske znanosti