crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 165330

Časopis

Autori: Vlahović-Štetić, Vesna; Zekić, Ivana
Naslov: Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti
( Adolesent's reasoning in linear and non-linear proportionality problems )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 7 (2005), 2; 215-229
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: linearni i nelinearni matematički zadaci; iluzija linearnosti; strategije rješavanja problemskih matematičkih zadataka; učenici osnovne škole
( linear and non-linear problems; illusion of linearity; mathematical problem-solving strategies; primary school students )
Sažetak:
Ovim istraživanjem provjerena je uspješnost djece u rješavanju linearnih i nelinearnih matematičkih zadataka, utvrđene su strategije koje učenici rabe te je ispitano mogu li učenici uspješno procijeniti točnost svojih rješenja. Ispitano je utječe li izloženost različitim razinama kognitivnog konflikta na mijenjanje rješenja. U ispitivanju je sudjelovalo 40 učenika (22 djevojčice i 18 dječaka) osmog razreda. Podaci su prikupljani polustrukturiranim intervjuom. Variran je način rješavanja zadataka ("na glas" i "u sebi") te redoslijed (prvo linearni ili nelinearni zadaci). Nakon svakog zadatka učenik bi procijenio točnost svog odgovora na ljestvici od 5 stupnjeva. Ukoliko je učenik pogrešno odgovorio izložen je prvo slabijem pa jačem kognitivnom konfliktu. Dobiveni rezultati pokazuju kako na uspješnost djece nije djelovao način rješavanja ni redoslijed zadavanja zadataka. Učenici su značajno uspješniji u rješavanju linearnih nego nelinearnih zadataka ali subjektivno podjednako točnim procjenjuju svoj uradak u obje vrste zadataka. Pri rješavanju nelinearnih zadataka učenici imaju teškoća s razumijevanjem zadatka i stvaranjem točne predodžbe, upadaju u zamku linearnosti i dolaze do pogrešnog rješenja. Suočeni sa slabijim kognitivnim konfliktom reevaluiraju svoje odgovore u linearnim zadacima ali relativno malo u nelinearnim. Tek suočeni sa jačim kognitivnim konfliktom učenici ispravljaju većinu netočnih rješenja.
Projekt / tema: 0130413
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4