crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 174648

Časopis

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Muranović, Emina
Naslov: Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja
( Evaluation of reciprocal teaching strategies in reading training )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 7 (2004), 1; 95-108
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: razumijevanje pročitanog; strategije čitanja; metakognicija; recipročno podučavanje
( comprehension; reading strategies; metacognition; reciprocal teaching )
Sažetak:
Razumijevanje pročitanog nije uvijek spontan i automatski proces, već je često potrebno rabiti strategije čitanja, aktivno nadgledati razumijevanje i regulirati upotrebu strategija. Recipročno poučavanje jedna je od metoda za unapređivanje nadgledanja razumijevanja pri čitanju (Palincsar i Brown, 1984). Ovom metodom uvježbavaju se četiri strategije čitanja: postavljanje pitanja, sažimanje, razjašnjavanje i predviđanje. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati utjecaj recipročnog poučavanja (meta)kognitivnih strategija na razumijevanje pročitanog i na usvajanje strategija sažimanja i postavljanja pitanja. U istraživanju je sudjelovalo je 57 učenika triju petih razreda osnovne škole. Učenici su bili raspoređeni u jednu eksperimentalnu i dvije kontrolne skupine. Tri skupine inicijalno su izjednačene s obzirom na razumijevanje pročitanog, te vještine sažimanja i postavljanja pitanja. U eksperimentalnoj skupini u 12 susreta tijekom 4 tjedna provodio se trening recipročnog poučavanja. Rad s jednom kontrolnom skupinom sastojao se od čitanja istih tekstova kao i u eksperimentalnoj skupini, te odgovaranja na pitanja o pročitanom. S drugom kontrolnom skupinom nije provođen nikakav trening, već je provedeno samo inicijalno i završno mjerenje. U drugom mjerenju provedenom nakon treninga eksperimentalna skupina pokazala je značajno bolje razumijevanje pročitanog u odnosu na obje kontrolne skupine. Eksperimentalna skupina jedina je značajno napredovala u vještini sažimanja između dva mjerenja.
Projekt / tema: 0009021
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4