Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja (CROSBI ID 109951)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Muranović, Emina Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja // Suvremena psihologija, 7 (2004), 1; 95-108-x

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Muranović, Emina

hrvatski

Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja

Razumijevanje pročitanog nije uvijek spontan i automatski proces, već je često potrebno rabiti strategije čitanja, aktivno nadgledati razumijevanje i regulirati upotrebu strategija. Recipročno poučavanje jedna je od metoda za unapređivanje nadgledanja razumijevanja pri čitanju (Palincsar i Brown, 1984). Ovom metodom uvježbavaju se četiri strategije čitanja: postavljanje pitanja, sažimanje, razjašnjavanje i predviđanje. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati utjecaj recipročnog poučavanja (meta)kognitivnih strategija na razumijevanje pročitanog i na usvajanje strategija sažimanja i postavljanja pitanja. U istraživanju je sudjelovalo je 57 učenika triju petih razreda osnovne škole. Učenici su bili raspoređeni u jednu eksperimentalnu i dvije kontrolne skupine. Tri skupine inicijalno su izjednačene s obzirom na razumijevanje pročitanog, te vještine sažimanja i postavljanja pitanja. U eksperimentalnoj skupini u 12 susreta tijekom 4 tjedna provodio se trening recipročnog poučavanja. Rad s jednom kontrolnom skupinom sastojao se od čitanja istih tekstova kao i u eksperimentalnoj skupini, te odgovaranja na pitanja o pročitanom. S drugom kontrolnom skupinom nije provođen nikakav trening, već je provedeno samo inicijalno i završno mjerenje. U drugom mjerenju provedenom nakon treninga eksperimentalna skupina pokazala je značajno bolje razumijevanje pročitanog u odnosu na obje kontrolne skupine. Eksperimentalna skupina jedina je značajno napredovala u vještini sažimanja između dva mjerenja.

razumijevanje pročitanog; strategije čitanja; metakognicija; recipročno podučavanje

nije evidentirano

engleski

Evaluation of reciprocal teaching strategies in reading training

nije evidentirano

comprehension; reading strategies; metacognition; reciprocal teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2004.

95-108-x

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija