crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 175027

Zbornik radova

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Bajšanski, Igor; Rončević, Barbara
Naslov: Samoregulacija čitanja u studenata
( Self-regulated reading in university students )
Izvornik: XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru , 2004. 72.
Skup: XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 26-29.05.2004.
Ključne riječi: samoregulirano čitanje; ciljna orijentacija; strategije čitanja
( self-regulated reading; goal orientation; reading strategies )
Sažetak:
Uspješno ovladavanje nastavnim sadržajima na fakultetskom nivou zahtijeva razvijenu vještinu čitanja i efikasnu primjenu strategija čitanja. Uspješna primjena strategija ovisi ne samo o poznavanju tih strategija nego i o motivaciji. Motivacijske komponente samo-reguliranoga učenja su ciljevi koji upravljaju planovima i ponašanjem, osobna uvjerenja o kontroli i procjena samo-efikasnosti. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos između samoprocjene upotrebe strategija čitanja i komponenata motivacije kod studenata. Studenti Filozofskog fakulteta u Rijeci (N = 294) ispunili su upitnik kojim je ispitana njihova ciljna orijentacija, uvjerenja o kontroli i percipirana vrijednost studiranja, te upitnik upotrebe strategija čitanja. S ciljem dobivanja skupina ispitanika koji se razlikuju prema ciljnoj orijentaciji, provedena je “ k-means” klaster analiza na varijablama orijentacije na učenje, izvedbu i izbjegavanje. Zadana su tri klastera jer se htjelo provjeriti pretpostavku da svaki ispitanik ima visoku vrijednost samo na jednoj ciljnoj orijentaciji. Prvi klaster (orijentacija na izbjegavanje, N = 68) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje, ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu i ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje. Drugi klaster (orijentacija na učenje, N = 96) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje, ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu i ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje. Treći klaster (orijentacija na izvedbu, N = 130) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu, prosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje i prosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje. Ispitane su razlike u samoprocjeni upotrebe strategija i motivacijskih varijabli između tri klastera. Studenti orijentirani na učenje procjenjuju da više koriste strategije, da se više zalažu i višu vrijednost pripisuju studiranju u odnosu na druge dvije skupine. Studenti orijentirani na izbjegavanje procjenjuju da posjeduju niže sposobnosti učenja, da se manje zalažu i pripisuju nižu vrijednost studiranju u odnosu na druge dvije skupine, a također procjenjuju da manje koriste strategije u odnosu na druge dvije skupine.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0009021
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4