crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 175053

Zbornik radova

Autori: Ristić Dedić, Zrinka; Bezinović Petar
Naslov: Spolne razlike u tendenciji izbjegavanja školskih obveza
( Gender differences in truancy )
Izvornik: XIV. Dani psihologije u Zadru / Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I. ; Penezić, Z. (ur.). - Zadar : Odsjek za psihologiju Sveučilišta u Zadru , 2004. 93.
Skup: XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 26-29.05.2004.
Ključne riječi: izostajanje s nastave; rizična ponašanja; spolne razlike
( truancy; risky behaviours; gender differences )
Sažetak:
Istraživanjem je provjereno po kojim se obilježjima razlikuju mladići i djevojke koji rijetko, ponekad i često, opravdano i neopravdano, izbjegavaju nastavu. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2003. na reprezentativnom uzorku od 2510 učenica i 2259 učenika svih razreda svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj i Dubrovačko-neretvanskoj, te na cijeloj populaciji srednjoškolaca Ličko-senjske županije. Rezultati upućuju na upitnost opravdanosti opravdanih izostanaka iz škole. Pokazuje se naime da više opravdanih i neopravdanih izostanaka iz škole imaju učenici koji su skloniji rizičnim ponašanjima, te oni koji imaju izraženije psihosomatske simptome. Korelacija sa zdravstvenim problemima je relativno niska (rho= -, 12). Neopravdani izostanci tijesno su povezani s cijelim nizom rizičnih ponašanja učenika, korištenjem alkohola, manifestnom agresivnošću, nesavjesnim odnosom prema školskim obvezama, nezadovoljstvom školom i nastavnicima, nestrukturiranim provođenjem slobodnog vremena, trošenjem novaca u sportskim kladionicama. Mladići su značajno skloniji izbjegavanju školskih obveza od djevojaka. Mladići koji često neopravdano izostaju percipiraju se značajno niže kompetentnima za školu od mladića koji rijetko ili ponekad izostaju. Kod djevojaka je percepcija nekompetentnosti podjednaka i na višoj razini, bez obzira na stupanj izostajanja s nastave. Rezultati također pokazuju da mladići i djevojke koji često neopravdano i opravdano izostaju imaju više rezultate na skali manifestne agresivnosti. Razlika je veća za mladiće nego za djevojke. U skupinama onih koji ponekad i često neopravdano izostaju nema statistički značajne razlike između mladića i djevojaka po izloženosti rizičnim ponašanjima. Međutim, djevojke koje rijetko izostaju manje su izložene rizičnim ponašanjima od tih mladića.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 0100502
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4